HomeGames ArenaPentru nostalgicii FPS-ului: review Shadow Warrior

Pentru nostalgicii FPS-ului: review Shadow Warrior

Era o vreme când FPS-urile aveau alte priorități: nivele tip labirint, monștri cât mai mulți și realizați cu o infuzie de creativitate și umor, dificultate crescută și poate cel mai important: distracție pură, neîntreruptă de așa zisele momente cinematice. Nu prea se mai fac astfel de jocuri astăzi, cel puțin nu pe piața AAA, dar ocazional se mai îmbată cineva pe undeva și dă undă verde. Un exemplu este Far Cry: Blood Dragon, pe care l-am numit, pe bună dreptate, un Duke Nukem Forever făcut cum trebuie. Spre fericirea mea, acum mai pot pune în această categorie un titlu: Shadow Warrior. Ca să începem cu un scurt istoric, vă spun că Shadow Warrior, originalul, a fost un FPS dezvoltat de 3D Realms, lansat în 1997.  În vâna lui Duke Nukem 3D, nu era genul de joc care să se ia în serios, dând dovadă de caracteristicile pe care le-am enumerat mai sus. Sigur, pe-atunci asta îl făcea un joc controversat, nici Duke nu prea își permitea mai multe obscenități decât Lo Wang, protagonistul lui Shadow Warrior.

Facem trecerea în prezent. În primă fază, cei de la Devolver Digital (distribuitorul care deține IP-ul) au lansat jocul original pe Steam, gratuit. A fost o mișcare care pregătea terenul pentru venirea unui ”remake” sau ”reboot”, cum vreți să-i ziceți. Intitulat tot Shadow Warrior, pentru un bonus de confuzie, remake-ul păstrează câteva dintre caracteristicile clasice, dar e în esență un alt joc. Acest val de reinterpretări care a lovit piața jocurilor nu a mulțumit pe toată lumea, însă cine și-a lăsat preconcepțiile deoparte le-a putut aprecia (exemple sunt multe: Devil May Cry, Tomb Raider, Deus Ex, etc.). Noul Shadow Warrior a fost dezvoltat de către ”Flying Wild Hog”, tot ei fiind responsabili și de FPS-ul indie foarte arătos, Hard Reset. Nu e neapărat o carte de vizită impresionantă, Hard Reset era fotogenic, dar altfel se zbătea undeva în mediocritate.

SW-3

Destul cu introducerea, să vorbim despre joc. Povestea începe cu Lo Wang la volan, trimis de șeful corporației Zila să cumpere o sabie ninja cu proprietăți magice. Evident, se întâmplă lucruri și Lo Wang se vede singur împotriva unei armate de demoni. Replicile sarcastice nu-l pot salva, în schimb primește o mână de ajutor de la un demon mai prietenos (Hoji). Prin o mână de ajutor mă refer la proprietățile de erou RPG, pentru că Lo devine învățat în arta controlării Ki-ului, pe care o poate aprofunda pe măsură ce câștigă experiență. Știți cum stau lucrurile, deja e ceva comun ca FPS-urile să împrumute elemente de gameplay din RPG-uri, iar Shadow Warrior nu e o excepție. Atât doar că pe lângă experiență (karma, cum e numită aici), care se dobândește redecorând nivelele cu sânge în moduri cât mai spectaculoase, Lo Wang mai are și alte trucuri în mânecă. Armele se pot de asemenea îmbunătății, dar pentru asta trebuie să strângeți bani. În plus, există și cristale Ki, care, alături de Karma, deblochează noi abilități. Abilitățile se împart în diferite categorii, de la cele cu rol de vindecare la altele mai puțin prietenoase. Toate însă sunt frumos redate, spectaculoase și foarte satisfăcător de folosit.