HomeFeaturedFocusIntre simulator şi arcade: preview World of Warplanes

Intre simulator şi arcade: preview World of Warplanes

warplanes1

Două jocuri pot avea aceeași formă, aceleași concepte, același producător, aceeași idee de bază, dar în același timp pot fi fundamental diferite. World of Tanks este un joc ce poate fi lent, poate fi metodic, te poți piti drept un tufiș, așteptând în liniște trecerea inamicului pentru a-i nimeri punctul sensibil, sau poți sta cocoțat într-un vârf de deal, bombardând fiecare inamic pe care ți l-a descoperit cercetașul adesea sinucigaș al echipei. N-ai nevoie tocmai de cele mai rapide reflexe. Da, acuratețea țintirii, precizia și sincronizarea este necesară la luptele foarte aprige de apropiere, însă le poți ocoli pe acestea. Ca urmare, World of Tanks are un grad de accesibilitate foarte mare, motiv pentru care acum are multiple zeci de milioane de jucători, și-aproape două sute de mii aflați simultan în joc pe un singur server. World of Warplanes este aproape diametral opus.

WorldOfWarplanesRevIMG001

Mai știți cum sunt jocuri care au o curbă de învățare abruptă, ei bine, aici veți întâlni ceva similar. Numai că nu este tocmai de învățare, ci de ceva ce poate fi numit „skill”. Nu faceți nici un fel de presupunere despre World of Warplanes. Pe cât de arcade ați fi auzit că este, în loc de control precis al accelerației fiind folosit un sistem de boost mai asemănător cu HAWX, se apropie suficient de mult de un simulator încât să necesite talent considerabil la pilotare, sau foarte multă exersare. La alte jocuri poate exersați tactici, aici veți exersa cum să nu vă izbiți de pământ în timp ce încercați cu disperare să ajungeți într-o poziție suficient de bună încât să nimeriți inamicul. Să și trageți în el, asta este un cu totul alt capitol. Să ajungi să exersezi tactici, manevre avansate, acrobații aeriene, deja înseamnă că ai stăpânit cea mai grea parte a jocului. Ca să mă fac înțeles, nu este dificil de controlat pentru că jocul nu ți-ar oferi opțiuni de control. Este dificil de controlat pentru că este un joc 3D cu avioane, acțiune rapidă, gravitație, copaci și țintire manuală. Așteaptă-te din plin ca primele câteva ore să le petreci sărutând pământul, sau marea. Bine, s-ar putea să dureze mai puțin, în funcție de cât de rapid găsești o metodă de control care să îți fie pe plac.

WorldOfWarplanesRevIMG002

În acest aspect, îți oferă numeroase posibilități. Are suport deplin pentru joystick, are suport pentru gamepad, poți juca doar cu tastatura, și sunt chiar două configurații complet diferite pentru mouse. Trecând prin toate, credeam că cel mai ușor va fi cel cu gamepad-ul, fiindcă de, am unul competent. Cu suficientă gâdilare a configurației, probabil ar fi fost, dar ca default, cel mai bun mi s-a părut modul de control cu mouse-ul în stil World of Tanks. Spre deosebire de celălalt mod de control cu șoarecele, este mult mai ușor să știi unde îți este cursorul, ceea ce îl face ceva mai precis pentru mine. De asemenea, automatizează lucruri precum flapsurile și o mare parte din mișcare, avionul străduindu-se cum poate mai bine să ajungă unde vrei tu. Din nou, nici cu acest mod de control nu este floare la ureche, dar dacă nu ai un gamepad, nu ai un joystick, și nu te descurci cu tastatura, este fenomenal. Spun asta în special pentru că țin minte peripețiile mele de a încerca să pilotez în Crimson Skies cu mouse-ul. Toate se terminau în dezastru înainte să văd măcar primul inamic. Aici e de-a dreptul excelent.

WorldOfWarplanesRevIMG003

Voi repeta pe cât de mult pot ideea că ai nevoie de exersare sau talent foarte bun ca pilot pentru acest joc, fiindcă aș zice că asta cam taie sever de mult din stigmata pay2win a jocurilor gratuite. Mi-au dat un cont de presă. Am intrat în lupte cu cel mai bun avion din joc, ce avea cele mai bune componente din joc. Tot ce am fost în stare să fac era să fug mai bine, fiindcă nu eram capabil să fac față opoziției echipate cu armament mult mai slab. Echilibrarea are un factor de importanță, în termeni de viteză, rezistență și arsenal, dar e mai important să știi cum să zbori. Referitor la asta, momentan nu este implementat de-a binelea un item mall, sau dacă este, atunci nu este unul stufos. Tot ce am putut cumpăra era un cont premium cu 50% mai multă experiență și un hangar mai luminos, nu muniție specială, nu pachete de sănătate sau orice alt material ce în World of Tanks devenea extrem de util.

WorldOfWarplanesRevIMG004

Probabil vor integra așa ceva pe parcurs, jocul fiind abia în stadiul de closed beta, și la urma urmei, vor trebui să îl facă profitabil în vreun fel. Tot din categoria lucrurilor ce nu par a fi complet implementate ar mai fi și componenta de echipaj. Sunt avionale la care poți avea mai mult de un om, însă pe moment nu pare a fi prezentă acea componentă cu acumulare de experiență și așa mai departe. De asemenea, momentan nu există decât un singur mod de joc, dacă nu le pun la socoteală pe cele de antrenament.

Modul de joc este desigur unul pe echipe, cu două obiective principale: distruge sau distruge. Adică, distruge inamicul, sau distruge obiectivele inamicului. Fiindcă ar fi fost cam bizar să poți captura baza inamică, așa cum era la World of Tanks, din moment ce zbori. Obiectivele sunt staționare, pot fi clădiri, camioane, corturi, nave, lucruri ce nu vor pleca nicăieri, și a căror distrugere în cea mai mare parte va duce la victorie. Aici intervine un element de echilibrare important, fiindcă transformă jocul în altceva decât dueluri aeriene constante. Ori poți lua un bombardier, poți pune o bombă pe avionul tău, sau o rachetă în cazul în care suportă așa ceva, ori poți să rămâi doar cu mitralierele tale, și poți să te plimbi pe hartă doborând aceste ținte. În cazul în care ai măcar priceperea să mergi în așa fel încât să nu fii imediat detectat, tot poți fi valoros pentru echipa ta chiar și când ești groaznic împotriva altor jucători.

WorldOfWarplanesRevIMG005

Prin a nu fi detectat, mă refer la folosirea terenului pentru a te ascunde. Trebuie să fi detectat, fizic văzut de cineva, pentru ca echipa inamică să știe unde ești. Dacă mergi prin văi, prin spatele dealurilor, sau suficient de sus/jos față de unde se află majoritatea inamicilor, încât să nu fii observat, poți face daune severe obiectivelor inamicilor. Alternativ, dacă tot așa, nu ești tocmai priceput la luptă, poți fi cercetașul care se mișcă la viteză maximă, căutând astfel de bombardiere care se ascund. Au reușit să păstreze acea idee de roluri multiple ce necesită acțiuni diferite, cu grade variabilă de implicare în luptă. Nu sunt tocmai la fel de multe ca la World of Tanks, nu prea mai ai cum să fii lunetist aici, deocamdată, însă tot reprezintă un lucru benefic pentru varietatea tactică. Tot am pomenit de strecurat prin văi, merită menționat că hărțile permit din plin asta, și sunt foarte mari. Au o varietate suficientă de relief încât să ai pe unde să te ascunzi la nevoie. Nu există un sistem de furișat prin tufișuri ca la World of Tanks, și nu recomand să încercați asta cu copacii. Am încercat asta. Ați văzut în Demo cât de bine mi-a ieșit tactica.

WorldOfWarplanesRevIMG006

Tot de acolo probabil țineți minte cum mă minunam și la unele acrobații realizate de unii jucători. Într-adevăr, poți face manevre ce nu doar că arată spectaculos, dar mai sunt și foarte practice. Îți permit să te folosești de un avion relativ slab pentru a doborî un oponent cu o aeronavă de ranga mai mare. Desigur, dacă înveți cum să pilotezi.

Avioanele prezente acum în joc sunt numeroase și acoperă foarte multe categorii. Sunt avioane de luptă, avioane grele de luptă, semi-bombardiere, avioane de portavion, toate sunt deblocate, cercetate și personalizate la fel ca la World of Tanks. Bani și experiență sunt folosite pentru a dobândi pas cu pas fiecare avion pe care îl vrei, croindu-ți drumul până la al zecelea rang în care regăsești avioane cu reacție nu tocmai autentice. Adică, Germania lucra la așa ceva la sfârșitul războiului, dar n-a prea intrat în luptă. Aici, cam ultimele două ranguri sunt de acest tip. Nu au viteze extreme, pot depăși viteza sunetului, însă mai mult dacă intri în picaj cu accelerația la maxim. M-au scutit de câteva ori de moarte garantată, până ce am subestimat cât timp îmi ia să mă ridic din picaj la mach 1, și m-am trezit submarin.

WorldOfWarplanesRevIMG007

Fiind încă în dezvoltare, nu mă miră că World of Warplanes are ocazionale probleme de performanță. Sunt câteva situații în care numărul de cadre pe secundă scade sub 20, de obicei când încep să se învârtă în jurul meu prea multe avioane, sau prea multe lucruri explodează simultan. În mod normal funcționează cu peste 40, ceva ce mi se pare cât de cât acceptabil pentru punctul în care se află în producție. N-ar strica dacă l-ar mai optimiza puțin, fiindcă la urma urmei, necesită timpi de reacție mult mai buni ca World of Tanks. Ca detaliu grafic, nu recomand să băgați nasul în textură decât dacă vreți să vă prăbușiți. Dar din înaltul cerului, arată excelent. Avioanele sunt frumos modelate și detaliate, apa arată excepțional, iar norii chiar arată ca nori. Îmi place în special cum ți se ciuruiește aeronava pe măsură ce chiar este făcută cașcaval de focul inamic. Va mai lua foc, va ieși fum, va fi foarte autentic.

Dacă sunteți curioși, recomand să vă înscrieți la beta test, nu cred că va trece mult timp până când va intra în faza de open beta, ceea ce în esență înseamnă că este lansat. Cei care duc dorul unui joc de multiplayer cu avioane ar trebui să stea cu ochii pe el. Chiar dacă nu este 100% simulator, nici nu poți juca de la bordul unui avion, în cel mai bun caz doar din botul său, World of Warplanes este foarte promițător, fiindcă la urma urmei, World of Tanks este grozav. Cu suficient efort, nu văd de ce nu ar fi și jocul de față. Și dacă avioanele nu vă sunt pe plac, nici tancurile, mai așteptați puțintel, urmează World of Warships.

Material preluat de pe www.games-arena.ro

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep