HomeGames ArenaReview Heroes of the Storm

Review Heroes of the Storm

Heroes of the Storm a fost lansat. Început ca Blizzard All-Stars, sau Blizzard DotA cum probabil s-ar fi numit dacă Valve nu ar fi înșfăcat acest nume de sub nasul tuturor, lăsând întreaga industrie în șoc, groază, și o mai mare manie de-a sări cu ciomagul pe orice fan amărât care încearcă să dezvolte orice măcar tangențial legat de o proprietate existentă. Adică, mai țineți minte ce opinie avea ESA despre modificări, nu? Că erau malefice și ca urmare trebuiau distruse, desigur. Heroes of the Storm a trecut prin multe iterații de când a fost prezentat la BlizzCon, pe vremea când părea de parcă vom primi câte un expansion pentru Starcraft 2 în fiecare an, nu trei jocuri în cinci.

HereosOFTheStormReviewIMG02

Premiza este aceeași ca la fiecare alt membru al genului. Două echipe se înfruntă pe o hartă cu câte cinci eroi controlați de jucători și valuri interminabile de creaturi minuscule ce sunt generate perpetuu. Cine dărâmă fortăreața inamică este victorios. Heroes of the Storm face asta cu personaje din toate jocurile Blizzard, din Diablo, din Starcraft, din Warcraft, și chiar Lost Vikings. Dar vine cu mai mult de atât. Piața genului MOBA este deja pe cât de aglomerată se poate, unele companii alegând să își anuleze proiectele din beta, precum Electronic Arts cu Dawngate, iar altele intrând într-un con de umbră densă de te întrebi dacă nu cumva Crytek l-a anulat. Nu a fost anulat, încă. Cu o așa piață, dominată de League of Legends, cu DotA 2 ca felul doi și Smite ca garnitură, mai poate fi loc pentru ceva? Da. Pentru desert. Heroes of the Storm tocmai asta este.

HereosOFTheStormReviewIMG11

Avem aici jocul ce se prezintă ca un MOBA pentru cei care nu sunt capabili să joace unul bine. Nu aș merge până la punctul la care să spun că reprezintă ce a însemnat Mario Kart pentru Grand Prix 1, dar este pe undeva pe acolo. Însă, în mod miraculos, nu este lipsit de profunzime, de tactică, sau de acel sentiment foarte satisfăcător că inamicul a pierdut fiindcă tu ai fost mai breaz, iar el un noob complet ce ar trebui să își dezinstaleze jocul. Doar chatul cu echipa fiind activ ca standard, nu prea poți să le spui asta, așa că o parte din vitriolul asociat cu acest gen scade… până faci nivelul 30, dai de meciurile ranked, și îți dai seama că jucătorii de League of Legends și de DotA 2 au început să se mute aici. Totuși, Heroes of the Storm face foarte multe la a scădea din frustrarea asociată cu acest gen, mult mai multe decât a făcut League of Legends. Vi se părea că abilitatea de a nega omorârea unui creep(sau minion, unitățile alea generate de fortărețe) era o pierdere de timp ce nu făcea decât să îngreuneze jocul fără rost? Eh, Heroes of the Storm nu are nici măcar „last hit”. La fiecare alt MOBA, dacă vroiai experiență și bani, trebuia să fii ultimul care să dea într-un inamic. Astfel, dacă tu erai un asistent pe uliță cu un temperament foarte zelos și încercai să faci și ce poți, de mai omorai câte un inamic din când în când, dar lângă tine era un ADC (ăl de dă crunt), nu doar că te trezeai cu înjurături, dar practic, jucând bine, periclitai succesul pe termen lung al echipei tale, ADC-ul având mai puțini bani să își ia echipament furios.