HomeFeaturedFocusReview aplicație McDonald’s 2.34 pentru iOS: design simplu, utilitate maximă

Review aplicație McDonald’s 2.34 pentru iOS: design simplu, utilitate maximă

Pentru că de mult nu am mai făcut un review de aplicații de smartphone, m-am gândit să încerc ceva nou: McDonald’s de iOS. În speță versiunea 2.34 pentru aplicația McDonald’s, disponibilă și în limba română.

McDonald’s (versiunea 2.34, cea mai nouă în acest moment) este aplicația de smartphone a companiei McDonald’s construită în mai multe scopuri: o dată să ofere o platformă de fidelizare pentru public (cu posibilitatea de a obține reduceri și premii interesante), apoi să prezinte mai simplu informații despre produsele din oferta curentă (prețuri, cantități, detalii despre ingrediente și conținutul caloric) plus posibilitatea de a găsi rapid cel mai apropiat restaurant McDonald’s.

McDonald’s este disponibilă în magazinele de aplicații AppStore și Google Play Store, cu interfață și conținut în limba română.

Pachetul de iOS are 105,5 MB, deci ar fi bine să o descărcați de pe o conexiune WiFi dacă nu aveți trafic nelimitat pe mobil. Uitându-mă pe istoricul de update-uri am văzut că în ultima perioadă McDonald’s este actualizată cam o dată pe săptămână – înseamnă că există preocupare din partea producătorului pentru a repara eventualele probleme semnalate de utilizatori și de a introduce elemente noi de funcționalitate.

Interfață: format clasic iOS

Aplicația McDonald’s are un aspect clasic, în normele iOS: la prima pornire este necesară selecția limbii de afișare a interfeței și țara unde va fi folosită (pentru a putea afișa informațiile adecvate și relevante).

Apoi suntem întâmpinați de fereastra principală (Acasă) în care sunt prezentate promoțiile curente. Îmi place grafica de aici și modul în care ți se sugerează să apeși pe diversele elemente – e ca la un joc în care ești invitat să descoperi ce se află în spatele căsuțelor disponibile pe tablă.

Mai mult ca sigur că din curiozitate vei apăsa pe unul dintre icon-urile sub formă de cartonaș prezentate în zona superioară, moment în care ești invitat să îți faci un cont în aplicație (dacă nu ai asta) și să te conectezi cu el pentru a putea beneficia de elementele de personalizare a experienței, inclusiv partea de recompense.

Mă așteptam să văd opțiuni de conectare cu un cont Google, Apple, Facebook, Twitter ș.a.m.d în ideea că am deja datele acolo și pot crea rapid contul. În schimb trebuie să furnizezi o adresă de email (care e de fapt numele contului) și date de identificare – e important să știți că doar utilizatorii ce au peste 16 ani își pot face cont în aplicație.

Procesul în sine nu e complicat, ai însă avantajul că poți seta validarea în doi pași atunci când vrei să te autentifici în aplicație și/sau website – după ce introduci adresa de email și parola ți se mai cere un cod de control, trimis pe email.

Asta e foarte bine din punct de vedere al securității.

După ce ai făcut pasul acesta ești gata să descoperi beneficiile aplicației: poți accesa informațiile din zona MyM Rewards, nu înainte de a ți se prezenta pe scurt avantajele: de fiecare dată când vrei să cumperi ceva poți selecta din aplicație un beneficiu (discount, promoție) pentru care primești un cod QR pe care îl scanezi la kiosk și îți activezi răsplata.

MyM Rewards este împărțit la rândul său în două secțiuni: Oferte și Recompense. Prima îți aduce în prim plan ofertele de care poți beneficia în momentul actual, în timp ce a doua îți evidențiază beneficiile care te așteaptă în urma acumulării punctelor de fidelitate.

Un lucru ce îmi place foarte mult este că nu ești forțat să îți faci cont în aplicație, dacă nu vrei asta. O poți folosi și fără cont pentru a explora detalii despre oferte, informații despre fiecare meniu în parte și să accesezi poziția restaurantelor McDonald’s din jurul locației curente. Dar ești încurajat să îți faci cont, pentru că doar în felul acesta te poți bucura de bonificația din aplicație – adică să beneficiezi de discountul pentru produse în baza punctelor pe care le acumulezi la fiecare achiziție. În plus, din momentul în care îți faci contul, ai acces la toate ofertele disponibile în aplicație.

Pentru mine ăsta a fost factorul decisiv care m-a făcut să explorez mai departe aplicația – atunci când o aplicație îmi cere să îmi fac cont/să mă autentific înainte să văd ce este cu ea, o șterg fără nicio părere de rău.

Și mai rămâne să vă spun despre secțiunea de Produse (a treia în partea de jos a ecranului principal), unde vedeți oferta curentă și obțineți mai multe detalii despre produse. Sunt chestii normale, pe care te aștepți să le găsești într-o astfel de aplicație și pot să fie accesate fără să fie nevoie de conectarea cu contul personal.

Un alt lucru important: indiferent de zona în care te găsești în aplicație, poți sări oricând la secțiunile Acasă (zona principală a aplicației) MyM Rewards (recompensele tale), Produse, Restaurante sau partea extra, cu detaliile despre cont, limbă și informații generale despre aplicație.

Mai fac o mențiune legată și de faptul că dacă vrei, poți să dai un tur virtual al unui restaurant McDonald’s – și se deschide o sesiune de browser în interiorul aplicației în care este randată o imagine 360 de grade a unui restaurant (poți oferi acces aplicației la senzorii smartphone-ului în așa fel încât să poți explora restaurantul doar mișcând telefonul).

Utilitate: obții reduceri și premii în urma cumpărăturilor

Principala utilitate a aplicației McDonald’s este că aduce beneficii (reduceri+premii) utilizatorilor, în urma cheltuielilor făcute cu achiziția de produse ale companiei. Cine vrea să beneficieze de așa ceva este impulsionat să folosească aplicația, să descopere ofertele și beneficiile curente (ex: primești gratis un Cheesburger doar pentru că ți-ai făcut cont, sau iei un meniu BigMac mediu la doar 12 LEI față de 18,3 LEI cât e standard). Din momentul în care ai revendicat bonusul, ai 10 minute să îl folosești.

Cu alte cuvinte, de fiecare dată când îți e poftă de ceva de la McDonald’s, deschizi aplicația, vezi ce bonusuri ai, alegi ce îți dorești, activezi oferta – și folosești la kiosk codul QR generat în aplicație ca să transformi beneficiul virtual într-unul fizic.

Celelalte componente din aplicație – localizarea restaurantelor, detalii despre meniu devin doar niște lucruri pe care e bine să le ai acolo.

Concluzie: beneficii înainte de orice

În baza a tot ceea ce v-am spus până acum lucrurile sunt simple: folosiți aplicația McDonald’s pentru beneficiile pe care vi le oferă și nu pentru că arată bine. Interfața e una simplă, coerentă, rapidă și destul de bine gândită, dar mai e loc de îmbunătățiri – informațiile despre consumul caloric nu sunt calculate pentru întregul meniu, nu am găsit detalii despre istoricul cumpărăturilor/beneficiilor.

Pentru a o putea folosi e nevoie să aveți o conexiune permanentă la internet – aici de exemplu ar mai fi de lucrat, însă în contextul actual în care suntem mereu online, nu e neapărat un minus.

Încă ceva: McDonald’s de iOS merge pe toate aparatele ce folosesc iOS 12.1 sau mai nou. La nivel de confidențialitate, aplicația colectează (în mod evident, din moment ce e vorba despre o soluție de fidelizare) destul de multe date despre utilizator, inclusiv locația (care poate fi dezactivată dacă nu vreți să folosiți opțiunea de identificare a restaurantelor din jur).

Ca fapt divers, aceiași experiență este disponibilă și pe Android, cu mici schimbări date de specificul interfeței și modul de navigare de pe Android.

Încercați-o, merită.

Informații: McDonald’s

Evaluare: 4/5

Ionuţ Bălan
Ionuţ Bălanhttps://www.mobzine.ro
Gadget enthusiast. Ruby Developer. Security addict. IT industry analyst. Reviewer & speaker.

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep