
Nu mă miră că scene din filmul 28 years later au fost filmate cu un sistem personalizat construit cu 20 de iPhone-uri. Îmi place să urmăresc materialele din seria ‘shot on iPhone’ nu pentru că aș crede că Apple face cele mai bune ‘camere’ foto sau video (Huawei îi bate cam din toate pozițiile) ci pentru că îmi place rezultatul și de cele mai multe ori acesta nu e dat doar de capacitățile hardware/software din telefoane: creativitatea oamenilor e cheia.
Am tot pus materiale care mi s-au părut interesante și de asta atrag atenția și asupra faptului că sunt scene din filmul 28 years later ce au fost filmate cu telefoane Apple. Și acum avem și niște detalii legate de cum s-a făcut asta și de ce, într-u material video în care regizorul Danny Boyle ne povestește cum stă treaba.
Unul dintre avantaje ar fi mobilitatea și dimensiunea mică a echipamentului ce a permis folosirea în zone îndepărtate, cu efort minim și fără impact în ceea ce înseamnă amprenta asupra mediului înconjurător (adică nu au trebuit să defrișeze sau să facă drumuri speciale ca să care echipamente profesionale, grele).
Cred că are sens, mai ales că Apple vrea cu tot dinadinsul ca astfel de chestii să se poată întâmpla.
Ca fapt divers: filmul ’28 years later’ a ieșit deka și e o continuare a seriei începute în 2002 cu ’28 days later’, urmat apoi în 2007 de ’28 weeks later’, pe care recunosc că nu le-am văzut …