
Am citit zilele trecute ceva interesant: Microsoft se gândește să ofere un serviciu de gaming în cloud, cu reclame. Adică să aducă un Xbox Cloud Gaming prin care să arate reclame, în anumite țări.
Stați, nu vă bucurați pentru că deși pare interesant și accesibil, un asftel de serviciu de gaming în cloud nu este ceea ce sperați să fie. Prima dată că probabil nu va veni în România (nu avem încă nici Xbox oficial, cu atât mai puțin Xbox Cloud Gaming) și a doua oară că această variantă de acces la jocuri în cloud, în schimbul afișării/vizionării de reclame e o variantă extrem de redusă a Xbox Cloud.
Mai exact NU va oferi accesul la toată colecția Game Pass, va permite utilizatorului să folosească doar jocurile pe care deja le are deja, câteva versiuni demo din Xbox Free Play Days și probabil jocurile din colecția Xbox Retro Classics. Și bineînțeles, la începutul fiecărei sesiuni de gaming va afișa cam 2 minute de reclame. Iar perioada de streaming din cloud va fi de doar … o oră și mai rău, maxim 5 ore pe lună.
Informația vine în contextul în care zilele trecute Microsoft a anunțat că va crește semnificativ prețul abonamentului Xbox Game Pass, oferind trei tipuri de acces: Essential, Premium și Ultimate, cu diferențe legate de numărul și tipuri de jocuri, calitatea de streaming și rezoluția.
Cu alte cuvinte, pentru aceleași beneficii (Game Ultimate)e acum cu aproape 50% mai scump, în timp ce varianta Standard, cu acces la jocurile proaspăt lansate a devenit Premium, la același preț, dar cu mai puține beneficii. Da a apărut abonamentul mai ieftin, Essential, are acces multiplayer, acces în Xbox Cloud Gaming, dar cu mai puține jocuri disponibile.
Dată fiind situația, discuția legată de încă un serviciu mi se pare inutilă, pentru că va trebui să vedem ce mai face Microsoft peste un an, după ce lumea o să analizeze mai bine ce face cu abonamentele Xbox Game Pass. Mai ales că beneficiile (max 5 ore/lună de gaming în cloud) nu merită efortul.
via TV