
Se împlinesc 100 de ani de când Peter Bang (1900–1957) și Svend Olufsen (1897–1949) au fondat brandul B&O (Bang and Olufsen) remarcabil pentru toți pasionații de audio, o reușită extraordinară într-un domeniu unde evoluția este extrem de rapidă. Poți relativ repede să ajungi în top și apoi la fel de repede să cobori și să dispari. Exemple sunt destule, poate cel mai celebru și mai cunoscut fiind divizia de telefoane mobile a Nokia.
Bang & Olufsen nu a fost scutit de un astfel de traseu, în 2008 a resimțit tare de tot criza, apoi au urmat niște ani în care a căutat un nou drum, pentru ca în 2015 managementul să fie aproape de a ceda. A venit HP cu care au pornit o colaborare, pentru ca mai apoi și LG (2017) să anunțe că va produce dispozitive mobile cu audio de la B&O. Situația nu s-a redresat până în 2023 unde lucrurile au început să se miște spre bine.
Îmi place citatul acesta: marca audio daneză Bang & Olufsen marchează o etapă istorică: 100 de ani de modelare a felului în care lumea experimentează sunetul. Centenarul nu este doar prilej de retrospectivă, ci și un pas îndrăzneț înainte – reafirmând convingerea fundamentală a mărcii că atunci când tehnologia întâlnește arta, se întâmplă ceva cu adevărat extraordinar.

De la primele radiouri construite într-o casă de țară, din Struer, Danemarca, până la sistemele audio conectate de astăzi, Bang & Olufsen a susținut mereu ideea că valoarea inovației și a măiestriei dăinuie. De la primul produs al lui Peter și Svend – „Eliminator” – care permitea radiourilor alimentate cu baterii să funcționeze cu energie electrică de la rețea (1925), până la elegantul radio Beolit 39 (1939), sculpturalul televizor Beovision 1 (1967) și emblematicul pick-up Beogram 4000 (1972), Bang & Olufsen și-a creat o tradiție, transformând produsele audiovizuale în obiecte de o frumusețe durabilă, care aparțin casei – unde măiestria și forma sunt inseparabile de performanță.
Și pentru a marca aniversarea a 100 de ani, Bang & Olufsen lansează un program de în care va sărbători centenarul la nivel global, timp de un an – un omagiu viu adus unui secol de excelență în design și explorare creativă:
· Evenimente și expoziții globale: O serie de experiențe imersive în capitalele culturale ale lumii – de la Copenhaga și Shanghai la Tokyo, Seul, New York, Londra și Paris – care explorează intersecția dintre sunet, design și cultură.
· Cartea sunetului și a vederii (2026): O cronică cuprinzătoare a 100 de ani de design, inovație și influență culturală Bang & Olufsen.
· Tururi de fabrică la Struer (2026): O invitație de a explora locul de naștere al brandului prin tururi și experiențe exclusive.
· Colecții de accesorii: Piese lifestyle atent selecționate care omagiază frumusețea tactilă a ADN-ului de design Bang & Olufsen.
Recunosc că deși mi-a plăcut brandul dintotdeauna nu am fost suficient de hotărât să investesc în vreun echipament audio B&O pentru că în general, nu prea pot să detectez și să apreciez cu adevărat calitatea audio la nivel maxim.
Voi cum stați? Aveți produse B&O? Sau v-ați gândit vreodată să vă cumpărați?

