HomeGames ArenaReview Assassin’s Creed 4 Black Flag (multiplayer)

Review Assassin’s Creed 4 Black Flag (multiplayer)

Ubisoft, de când ne cunoaștem? De la Rayman, deci de câteva decenii. Știi că nu îți vreau decât binele, chiar dacă ocazional urlu la lună din cauza lucrurilor pe care le faci cu Might and Magic. Lăsând astea de-o parte, uite o idee. Scoate modul de multiplayer din Assassin’s Creed. Nu că ar fi rău, nununu, ci pentru că merită mai multă atenție. Poți să lași în locul lui chestia aia cooperativă pe care oricum nu o juca nimeni, sau poți băga luptele navale pe care le-ai scos, sau poți face ceea ce tot îți cere lumea, și să pui jocul de singleplayer în multiplayer. Ideea este că modul de multiplayer actual al lui Assassin’s Creed ar fi mult mai bun de sine stătător. Poate ca unul gratuit, cu micro-tranzacții, ca să fie accesibil unei baze cât mai mari de jucători. Deja ai luat primii pași, modul fiind accesibil fără să mai intri prin singleplayer și adăugând deja o componentă de micro-tranzacții la acest joc de preț întreg.

AC4BF2

Aș putea să urlu, aș putea să zbier că îți bați joc de clienții tăi, dar înțeleg. Așa că nu o voi face cu micro-tranzacțiile. O voi face însă cu DLC-ul, fiindcă ai lansat personaje de DLC ce literalmente erau deja în joc. Ai Capcomizat-o. Mi se părea că arată cunoscută acea templieră asiatică, din moment ce-am omorât-o într-o misiune de singleplayer. De Barbă Neagră, ce să mai zic, e pe copertă. Pe spate, dar tot pe copertă. Poate că aceste personaje nu ar fi fost modificabile, nici o problemă. Curtezana nu era modificabilă în AC Rev. Dacă adăugai modificările ca DLC, ar fi fost perfect acceptabil, dar n-ai făcut asta. Acum, dacă faci asta ca să obișnuiești lumea cu ideea de micro-tranzacții, de pachete de personaje ce ar fi putut să facă parte din jocuri anterioare, ce vor trebui cumpărate, pentru ca următoarea iterație a modului de multiplayer să fie una de sine stătătoare, înțeleg. Nu e tocmai cel mai rafinat mod de a o face, dar înțeleg. Dacă faci asta din nesimțire de nivel Capcom, atunci mie-că ai pierdut din vedere despre ce era vorba în acest mod de multiplayer furat de la studioul Outerlight. Multe părți din design îmi dau această impresie, indiferent ce decizii se vor lua despre viitorul acestui joc. E aproape de parcă a fost făcut de două echipe sau studiouri diferite, ce nu s-au înțeles prea bine. Foarte probabil, având în vedere că la AC4 în sine au lucrat mai multe studiouri decât pot ține minte. Nu m-am interesat care din cele 8 au lucrat la designul, interfața și conectivitatea modului de multiplayer, din teama că voi propaga mai departe acel stereotip despre mingea mare și roșie care e de fapt un cub mic și albastru, fiindcă a fost făcut știți voi unde.

AC4BF3

Lucrurile complet anapoda te prind din prima secundă. Nu, nu mă refer la faptul că jocul îți spune să apeși Escape, când un Enter e suficient. Ci la interfața sa, meniurile. Arată de parcă nu le-a spus nimănui designerilor că acesta nu este un joc de tabletă. Că nu are interfață de pipăit. Că nu are rost să irosească atât de mult spațiu cu absolut nimic util. Opțiunea de meci rapid ocupă suficient loc încât să listezi toate opțiunile de joc. Cea de antrenament nu are nici un rost să fie acolo, fiindcă nu o folosește nimeni. Iar în partea dreaptă, un ditamai afiș ce îți spune fix nimic. Și unde sunt setările pentru tastatură, grafică, avatar, comunitate, abilități? Pentru astea, trebuie să pescuiești, ghicind înțelesul iconițelor criptice din partea de sus. Mai sunt măcar scurtături? F2 pentru personaj, F3 pentru prieteni? Nope, Chuck Testa. De ce ar fi? Singurul mod prin care îmi imaginez să fi rezultat această monstruozitate de cavalcadă de meniuri ar fi dacă cei care l-au proiectat sunt servitori ai unui zeu întunecată, dintr-o altă dimensiune, care pentru fiecare secundă pierdută de jucători prin acest sistem anapoda făcut, este cu o secundă mai aproape de a fi eliberat și de-a răpune orice urmă de viață de pe această planetă. Nu m-ar fi enervat la fel de mult dacă nu era dezactivată ca default opțiunea de-a vedea câți jucători urmăresc o țintă. Credeam pur și simplu că au scos-o, nu de alta, dar e ceva al naibii de important să fie dezactivat ca standard.

Citește review-ul complet pe Games Arena