HomeGames ArenaReview Shadowrun Returns: Dragonfall

Review Shadowrun Returns: Dragonfall

Anul trecut mă uitam la Shadowrun Returns și vedeam în el un joc ce avea potențial, mai presus de toate. Putea fi grozav, putea fi distractiv, dar numeroasele sale probleme de ordin tehnic și limitările impuse asupra a cum puteai juca, îl târau severe în jos. Eram curios dacă urmau să repete istoria sau să repare problema cu DLC-ul din Berlin, i-am și întrebat de asta, direct. Iar în timp ce așteptam răspunsul la un interviu pe care nu l-am mai primit înapoi, a fost dezvăluit planul. Dintr-un simplu DLC, Berlin devenea expansion, cu obiectivul de a repara problemele majore ale lui Shadowrun Returns, după ceva timp, a primit un nume, Dragonfall. Și după vreo 20 de ore petrecute alături de el, pot să vă spun sincer că da, este mai bun decât Dead Man’s Switch, până la un punct. Este o campanie gândită să ofere o experiență diferită, și foarte bună prin comparație cu cea veche, în termeni de libertate de mișcare. Cei care se așteptau la un joc totalmente open-world, la care puteai lua ce contracte vroiai din sute posibile, cu lupte aleatoare pe străzi și o matrice în care puteai intra după bunul plac pentru a sta la taclale sau pentru a mai aduna informații utile pentru misiuni viitoare, tot nu vor primi asta. Shadowrun Unlimited tinde spre această direcție, așa că vă sugerez să aruncați o privire peste acea modificare a lui Shadowrun Returns. Dragonfall este, la inima sa, doar o campanie nouă. Nu reinventează jocul, dar îl împinge într-o direcție mai favorabilă, și îi oferă un decor nou.

DragonfallREvIMG04

Berlin. Statul Flux, unde anarhia domină, iar fiecare cartier este propriul său regat, în care oamenii ori lucrează împreună, ori mor în singurătate. Diferența de stil, față de Seattle, este sesizabilă de la prima vedere. Arhitectura este bătrână, Europeană, dar combinată cu magie și tehnologie, ori sub forma cocioabelor dărăpănate din regiunile predominant sărace ale orașului, ori ca veritabile palate, sub forma unui conac, cu ziduri înalte, o curte măreață, cu sculpturi, fântâni, și tunuri staționare computerizate pentru apărare, plus o crescătorie de Hellhounds, pentru că de ce să nu ai Hellhounds? Continuă să arate bine jocul. Nu la fel de bine ca Pillars of Eternity, dar este mare și complex, îngrămădind în același loc lumea fizică și Matricea. Asta rezultă în probleme de performanță prin câteva locații. Probleme care nu le-aș fi crezut posibile de la un joc predominant 2D, pe un PC care nu o fi el a doua venire a lui Robocop (am văzut a doua venire a lui Robocop, era oribilă), dar tot are mai multă putere decât ar fi necesară pentru un astfel de joc, motiv pentru care nu îmi pot explica aceste probleme, decât prin optimizare slabă. Modul în care funcționează scripturile ar mai putea fi o sursă a performanței inconsistente, din nou vor mai eșua. Am dat de situații la care, revenind în matrice după ce am crăpat, fiecare inamic era înghețat. Situații la care NPC-uri care trebuiau să vorbească atunci când interacționam cu un obiect, nu mai vorbeau (deși nu era ceva critic). Și situații la care a avea mai mult de patru oameni în echipă provoacă probleme. Era valabil și pentru Dead Man’s Switch, e valabil și aici. Sfatul meu, când dați de porțiunea (nu foarte lungă) la care veți controla 5 personaje, nu încărcați o salvare automată, nu reporniți nivelul, pentru că unul din personaje va dispărea. Data trecută, acest gen de probleme m-au trimis pe pereți cu iritare, în special după ce am trebuit să repet câteva ore de luptă din cauza lor, dar acum, mai puțin. Mult mai puțin. Pentru că au adăugat atât aici, cât și în varianta de bază opțiunea de-a salva, oricând, oricum, oriunde. Bine, nu când ești în mers sau în dialog, dar în orice alt moment, chiar și în luptă.

DragonfallREvIMG11

Asta schimbă totul. Face Shadowrun mult mai puțin enervant chiar și în cele mai iritante momente ale sale. Vă sfătuiesc totuși să folosiți funcția de salvare manuală, în loc de cea de quick-save, deoarece nu o ține decât pe cea mai recentă. Salvați mult și des. Nu repară faptul că nu țin minte cum să folosesc vraja de vindecare în afara luptei, sau dacă măcar mergea, sau cum să conving un aliat să îmi dea mie o trusă de prim ajutor în afara luptei, sau cum să fac să nu îmi mai pună ESP-uri în inventarul fizic, sau cum să îl fac să nu îmi mai dispară numărul real al punctelor de acțiune disponibile. Jocul încă are probleme, astea vreau să zic.

Citiți continuarea pe Games Arena

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep