HomeEvenimenteCum tinerii sunt ajutati sa faca, nu numai sa isi doreasca: Innovation...

Cum tinerii sunt ajutati sa faca, nu numai sa isi doreasca: Innovation Labs 2.0

image

Săptămâna trecută s-a derulat o fază intermediară din cadrul hackathonului Innovation Labs 2.0 susținut de Orange România ca și partener principal alături de Microsoft YouthSpark. Reamintesc că hackathonul Innovation Labs 2.0 este un proiect (aflat acum la a doua ediție) în care studenții cu inițiativă sunt ajutați să își transforme ideile în realitate, în proiecte palpabile, construite și prezentate coerent, primind de la partenerii proiectului și membrii ai juriului exemple și sfaturi despre cum își pot finisa propriile idei de afaceri și cum să intre în zona de antreprenoriat punând bazele primului lor startup.

Innovation Labs 2.0 a început la București pe 1 martie 2014 cu un număr de peste 50 de echipe înscrise. Echipele finaliste acumulează acum bagajul de cunoștințe care să le permită să construiască primul lor proiect viabil cu care să convingă juriul competiției că merită să fie câștigători.

Pe principiul că exemplul e cel mai bun mod de a face pe cineva să învețe, pe parcursul ultimei luni, echipe selectate pentru faza a doua la Innovation Labs 2.0, au trecut printr-un program de mentorat intens, cu întâlniri săptămânale cu oameni de succes din zona de business autohtonă. În cadrul TechTalks studenții au avut ocazia să asculte povești de succes, să interacționeze cu mentorii lor și să primească răspunsuri și feedback direct de la vorbitori.

Printre cei ce au oferit feedback remarc disponibilitatea de participare și implicare a lui Julien Ducarroz, CCO Orange, care le-a povestit studenților despre Digital Experience: trends and verticals și experiențele pozitive/negative acumulate. L-am văzut încă de la începutul competiției discutând cu studenții, oferindu-le feedback, răspunzând la întrebări atât în timpul prezentărilor cât și în pauze. Altă persoană la fel de activă și implicată în relația cu studenții, pe care vreau să o remarc este Todi Pruteanu (Microsoft România).

La Boost Day, cum s-a numit de fapt a doua etapă majoră din cadrul Innovation Labs 2.0, a venit momentul în care proiectele propuse (aflate acum într-o formă mai avansată și cu un scop mai bine definit) trebuiau să justifice un scenariu de monetizare. Adică participanții trebuiau să răspundă la întrebarea simplă: ”Cum facem bani de pe urmă proiectului tău? De ce este el mai bun decât altele similare?”.

Munca de convingere nu a fost ușoară pentru că membrii juriului sunt persoane care activează direct în zona de business și antreprenoriat și știu foarte bine să evalueze corect ideile. Dacă ar fi să numesc doar câteva nume, încep cu Julien Ducarroz, CCO Orange Romania, Bogdan Iordache, co-fondator şi CEO How to Web, Cristi Badea de la Mavenhut, Călin Fusu (CEO Zumzi) și Todi Pruteanu (Business Strategy Manager Microsoft România).

După feedback-ul strâns în această etapă, proiectele au intrat deja în linie dreaptă spre finală, unde urmează să arate, într-un mod convingător, ce au învățat în ultimele trei luni în programul de Innovation Labs 2.0.

Dintre cele 15 proiecte prezentate la Boost Day, câteva mi se par interesante și cu potențial de a fi dezvoltate. Nu neapărat într-o ordine a importanței, menționez ideea PackSender de a folosi un sistem de crowdsourcing ca să fie transportate pachete prin țară. Mi-a mai plăcut conceptul Nivalis, prin care zona de mobile apps poate deveni o sursă importantă de achiziție și distribuție a informațiilor din și către retail-eri.

Wabbit, sistemul de chat bazat pe proximitate și care nu e limitat de accesul la internet începe să fie unul din proiectele care merită să fie urmărite. Traffic Voice, sistemul de avertizare din trafic, jocul Pilars of Society și platforma de partajare de poze Lifebox mi se par și ele proiecte interesante.

Sunt sigur că finala Innovation Labs 2.0 de luna viitoare va fi un moment deosebit, unde mulți dintre participanți vor avea ocazia să privească înapoi de unde au plecat și să fie mândri de ceea ce au realizat.

Și ca să vedeți cum a fost până acum în competiția Innovation Labs 2014, vă invit să urmăriți materialul de mai jos:

Mai multe detalii despre toate echipele finaliste și proiectul Innovation Labs 2.0 găsiți direct la sursă: tp://2014.innovationlabs.ro/teams/

Ionuţ Bălan
Ionuţ Bălanhttps://www.mobzine.ro
Gadget enthusiast. Ruby Developer. Security addict. IT industry analyst. Reviewer & speaker.

1 COMENTARIU

  1. Intr-adevar, acest tip de eveniment ar merita mai mult promovat. Ar fi meritat de stiut cate din cele 16 echipe ramase nu sunt din Bucuresti. Plus, se aduna o intreaga echipa de tech iar ei trebuie sa sustina intr-o parte o tema de “vanzare de produs”. Daca aceasta “vanzare de produs” se prezinta sub forma unei prezentari “faculto-colocviale”.. well… canci succes. Mare parte din tech, undeva la 90% nu inteleg necesitatea unui om de vanzari. Cunosc cel putin 5 oameni inteligenti, cu idei si foarte competenti, care vor muri batrani si saraci, vesnica angajati, pentru ca nu au competente sociale. Dragi studenti… real live bate la fund orice prezentare ppt. Admir ca sunteti competenti technici… dar daca macar o singura echipa si-ar fi adus un om “pe vanzari”.. ei bine…. eu sunt cel care as pierde pariul. Imi este insa teama ca nu. Success.

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep