Social media si cauzele nobile: directori celebri din lumea IT (si nu numai) isi toarna apa rece in cap pentru cauza ALS

1

Satya-Nadella-Ice-Bucket-of-Water

Sau poate ar fi trebuit să încep cu ”Senzațional: dă clic aici să vezi cum își toarnă ghiata în cap șefii Apple, Google și Microsoft”? Mi-a stat pe limbă să pun titlul ăsta. Doar că ideea din spate nu e să vezi neapărat că oamenii aștia se udă la propriu.

Satya Nadella, Zuckerberg, Phil Schiller, Tim Cook, Bill Gates, Serghey Brin și Larry Page sunt doar câteva din personalitățile ce par că au luat-o razna și își toarnă pe rând găleți cu ghiață în cap. O fac pentru a aduce în atenția lumii boala ALS.

Dacă vă întrebați la ce sunt bune rețelele de socializare gen Facebook, Twitter sau Instagram, zilele astea apare un răspuns interesant: oameni importanți din lume au început să își toarne găleți cu apă în cap … numai să nu plătească 100 USD pentru cauza ALS (amyotrophic lateral sclerosis sau boala Lou Gehrig).

Scleroza laterala amiotrofica, cunoscuta si ca boala Lou Gehrig, se caracterizeaza printr-o pierdere (reducere) progresiva a anumitor celule nervoase ale creierului si maduvei spinarii denumite neuroni motori. Neuronii motori comanda muschii voluntari, muschi care fac posibila miscarea.

ALS este o boala progresiva, invalidanta, fatala. Mersul, vorbitul, mancatul, inghititul si alte functii fundamentale devin mai dificile cu timpul. Aceste afectiuni pot cauza diferite lezari, boli si alte complicatii.
Unu pana la doi oameni din 100000, dezvolta ALS in fiecare an. Barbatii sunt afectati putin mai des decat femeile. Cu toate ca poate debuta la orice varsta, este mai frecventa la varsta mijlocie si la varstnici.

Cauzele sclerozei laterale amiotrofice sunt necunoscute. Circa 5-10% din oamenii cu ALS prezinta o forma mostenita a bolii. Scleroza laterala amiotrofica nu este contagioasa.

Bine, nu e chiar așa. Oamenii ăștia au făcut și donații cauzei ALS pe lângă faptul că au dat curs provocării Ice Bucket Challenge. Ideea de promovare (care se dovedește că prinde excelent, e virală cum se spune deja în limbajul specialiștilor online) a pornit de la Pete Frates, un fost jucător de baseball la Boston College și e simplă: e un fel de scrisoare în lanț (vă amintiți de alea cu pune 5 lei în plic și trimite mai departe?) care presupune că cine a acceptat provocarea trebuie să își toarne în cap o găleată cu ghiață sau să plătească 100 USD pentru cauza ALS. Și să trimită mai departe provocarea la încă trei oameni.

Primul care s-a băgat în treaba asta e Phil Schiller, Senior VP of Marketing la Apple (îl vedeți în poza de mai jos).schiller-full

A urmat apoi Mark Zuckerberg, șeful Facebook:

Satya Nadella, șeful Microsoft a intrat și el în joc:

La fel și fostul șef Microsoft, Bill Gates:

Tim Cook, șeful Apple nu s-a lăsat nici el mai prejos:

Și nici ”frații” de la Google, adică Larry Page și Serghey Brin nu au rezistat tentației de a-și arunca o găleată cu ghiață în cap:

Urmează să îi vedem și pe Elon Musk (Tesla), Oprah, Dr Dre făcând la fel.

Știți care e partea faină dincolo de distracția de a-i vedea uzi pe oamenii ăștia?

Că de când a început provocarea la sfârșitul lunii iulie 2014 și până acum, ALS Association a strâns peste 1,35 milioane USD, în condițiile în care anul trecut erau doar 22000 USD.

Deci se poate. Și o contribuție majoră o au aici rețelele de socializare pentru că de fapt lumea de acolo se informează. Unii obiectiv (au înțeles care e treaba cu ALS), alții subiectiv – se apucă să se minuneze de ce oamenii ăștia celebri și bogați își toarnă ghiață în cap în loc să doneze 100 USD. Chiar așa de zgârciți sunt?!

Știu sigur că unii dintre ei nu sunt deloc zgârciți – Bill Gates e un exemplu aici, de când a ieșit din Microsoft investește timp și bani în multe fundații cu scop caritabil. Și îmi place să văd că încearcă să miște lucrurile acolo unde pot.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here