HomeGames ArenaReview This War of Mine

Review This War of Mine

This War of Mine este un joculeț ce s-a ivit pe neașteptate prin căsuța mea poștală. Nu eram în totalitate sigur despre ce era vorba, nu știam prea multe despre producătorul său, 11 Bit Studios, dar din moment ce-a sărit pe primul loc la vânzări în ziua lansării, o fi făcut el ceva bine. Premiza sa este una destul de cunoscută, război! Unul modern, de gherilă, dintre o facțiune de rebeli separatiști și trupele militare ale statului, ce se duelează pentru controlul capitalei unui stat fictiv. Diferența față de alte jocuri de război? Nu participi la el. Se aseamănă mai mult cu toate acele jocuri despre zombies, la care cotrobăi prin gunoaie după resurse, numai că nu sunt zombies, ci alți oameni, și adesea nici măcar atât. Inamicul cel mai mare pe care îl ai aici este conceptul războiului, care limitează sever accesul la resurse, împingându-te către acte disperate pentru supraviețuire.

ThisWarOfMineIMG04

This War of Mine are un singur mod de joc, o campanie ce se va desfășura pe parcursul războiului, a cărui durată este aleatoare. Din câte am înțeles, se poate întinde chiar pe trei luni, în cazul meu terminându-se în 46 de zile. Nu sunt trist pentru că s-a terminat în ziua 46, deoarece în ziua 47 toți omuleții mei ar fi murit. Și nu pentru că un asasin chel ar fi venit în vizită, ci pentru că excesele mele anterioare, de prin zilele 20, de a construi anumite lucruri de care poate că nu aveam nevoie strictă, plus câteva incidente nefericite, au rezultat într-o situație din care nu mai aveam ieșire. Oameni flămânzi, supărați, triști, în stare să își sară unu altuia la gât, răniți și bolnavi fără nici o metodă de tratament rămasă. Totuși, considerând prin câte am trecut anterior, de începeau să îmi moară în ziua 13, cred că a fost un rezultat bun.

Când începi aventura ta sumbră în This War of Mine, ți se vor da trei personaje, selectate din două grupuri. Posibil să fie mai mult de două, dar în mod consecvent doar două grupuri mi-au picat. Pe de o parte era Bruno, bucătarul, prezent în ambele grupuri, de cinci ori la rând, așa că prespun că el vine ca default.. Pe de alta, Pavle și Katia, fotbalist și reporteră. Iar în final erau Roman și Arica, soldat și hoață. Al doilea grup are un nivel de dificultate considerabil mai mare, chiar dacă nu este evident la început. Ca să explic. Întreaga premiză a jocului este că acești trei oameni vor transforma treptat o clădire bombardată în culcușul lor, unde să fie în siguranță.