Samsung Galaxy S9 folosit sub apă.

De când a început să producă smartphone-uri rezistente la apă și până acum Samsung s-a concentrat să comunice acest lucru în cam toate materialele publicitare. Să ne aduce aminte că din 2014, când a fost lansat lansat Galaxy S5 cu certificare IP67, ni s-a spus că poate să stea în apă timp de 30 de minute la o adâncime de maxim 1m. Abia la Galaxy S7 a fost introdusă certificarea IP68 care spune că un smartphone certificat IP68 va rezista în apă timp de 30 de min la adâncimi de 1.5m.

Toate informațiile de mai sus sunt parțial adevărate – adică în cele mai multe cazuri, smartphone-urile IP67 udate sau scăpate accidental în apă (dulce!) vor rezista. La fel și cele IP68.

Numai că lucrurile nu stau chiar așa, în foarte multe situații, smartphone-urile ”rezistente la apă” (și nu doar cele Samsung) au probleme dacă sunt folosite în apă sărată, în anumite condiții de apă din piscină și așa mai departe, rezultatul nefiind unul pozitiv pentru aparat și utilizator.

Se pare că Australian Competition and Consumer Commission a luat măsuri vizavi de Samsung pentru ”afirmații false, incomplete și înșelătoare” vizavi de rezistența la apă a anumitor modele de smartphone-uri Samsung și ca urmare au deschis proces companiei.

Trebuie să înțelegem că certificările IP67/IP68 spun că aparatele sunt rezistente la apă și nu că sunt imune la apă. Este o diferență importantă, pe care multă lume o ignoră, bazându-se în primul rând și pe informațiile primite din reclame.

Dacă ați urmărit reclamele de smartphone-uri (nu numai cele Samsung!), ele prezintă de cele mai multe ori utilizatori care scapă/folosesc smartphone-ul în piscină. Cu toate astea, certificarea IP68 spune că rezistența de 30 de minute la o adâncime de maxim 1.5 m se întâmplă doar în apă dulce. Nu are legătură cu apa de mare și/sau cea din piscină.

Mesajul de care se leagă Australian Competition and Consumer Commission este (pe bună dreptate) acela că reclamele prezintă smartphone-urile folosite în piscină sau apă de mare, iar pentru asta au o colecție de peste 300 de exemple.

Mai trist este că nu doar mesajul are o problemă ci și faptul că Samsung nu a onorat condițiile de garanție pentru modelele deteriorate în urma folosirii în apă. Mai mult, dacă reclama spune că se poate folosi în apă de piscină și/sau mare, pe site-ul Samsung se spune că nu este recomandată folosirea în aceste condiții. Prin urmare, comisia australiană cere daune pentru afirmațiile false/înșelătoare.

Samsung a reacționat spunând că ”Samsung susține afirmațiile de marketing vizavi de rezistența la apă și că va oferi clienților reparații gratuite, conform obligațiilor contractuale ce respectă legislația australiană”.

Și eu am remarcat de multă vreme acest gen de mesaje asociate gadget-urilor și nu mă refer aici doar la smartphone-uri – camerele foto, ceasurile smart, camerele de acțiune etc. fiind într-o poziție similară. Și mă mir că abia acum încep să fie luate măsuri.

Pentru că știam despre ce e vorba, nu mi-am folosit gadget-urile în apă sărată și am fost scutit de neplăceri. Am însă foarte mulți cunoscuți care s-au ars, ca să zic așa, cu smartphone-uri (non Samsung) și ceasuri smart după ce le-au folosit în mod îndelungat în piscină și mare.

Voi ați fost în situația asta? Cum s-a rezolvat?

via SM

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here