HomeGames ArenaDungeon Keeper reloaded: preview Impire

Dungeon Keeper reloaded: preview Impire

impire

Dacă ați jucat Majesty 2, puteți fi de-acord cu mine în vederea unui anumit lucru, aventurierii erau nişte netrebnici. Acei așa ziși ”eroi” erau niște afurisiți de cea mai joasă speță,
care n-ar ajuta o bătrânică să treacă strada decât dacă ar avea buzunarele doldora de galbeni și ar fi o stradă suficient de îngustă încât să nu fie munca prea istovitoare pentru ei. De câte ori mi-am văzut regatul năruit fiindcă aceste scursuri nu se puteau sinchisi să își apere măcar propria reședință. O fire mai conspirativă ar spune că au fost făcuți așa cu premeditare, fiindcă Cyanide Studio și Paradox Interactive ne vor permite să ne răzbunăm. Moarte eroilor, răul domină în Impire!

2

Dungeon Keeper. Cred că asta v-a atras atenția. Paradox nu este tocmai străin încercării de a reproduce stilul acelui joc, prima încercare fiind cu A Game of Dwarves de la Zeal Game Studios. Numai că acel joc era cu dwarfi, acesta nu este cu dwarfi. Bine, are dwarfi, dar numai în sensul că poți face lucruri rele celor destul de neinspirați încât să calce pe domeniul tău întunecat. Pentru că am pomenit de încercări anterioare de a recrea ilustra operă a studioului Bullfrog, aș menționa Dungeons, însă nu o voi face, fiindcă Dungeons rata ideea, de două ori la rând.

14

În Impire vei lua rolul unui demon măreț. Un suveran al abisului nesfârșit, ce se numește Báal- Abaddon. O creatură a cărui putere este atât de vastă încât subjugă prin teamă toate ființele întunecate ale adâncurilor. Sau cel puțin făcea asta până ce a fost invocat de un vrăjitor de la suprafață. Dar în loc să ajungă acolo în toată forma sa măreață, a devenit prins în corpul unui umil imp. Limitat în putere și mult mai puțin impunător, Báal- Abaddon are acum o nouă misiune, răzbunare! Scăpând de vrăjitorul nătâng Oscar van Fairweather, supăratul imp începe să uneltească prin adâncuri, adunând o mică armată de creaturi din umbră pentru a-și revărsa furia asupra lumii de la suprafață și cea subterană, cu scopul de a-și recăpăta tronul și puterea pierdută.

15

Din nou, Dungeon Keeper. Impire va funcționa într-un mod foarte asemănător. Ești sub pământ, ai câțiva muncitori pe care îi pui să sape și să sape și să sape, căutând resurse și întinzând catacombele pentru a crea un veritabil imp-eriu (numele jocului este o anecdotă). Apoi populezi acel imperiu cu diverse creaturi mortale, care să facă viața un calvar pentru orice erou netrebnic care îți invadeze casa. Antrenezi acele creaturi, le hrănești, se fac mari, și te folosești de ele pentru a domina totul, în timp ce tu în sine, sau măcar avatarul tău, capătă abilități din ce în ce mai puternice. Există până și un monstru foarte puternic ce folosește o coasă, precum și de-alde sucubi, fiindcă ce joc de tip Dungeon Keeper ar fi complet fără personaje de gen feminin îmbrăcate sumar și cu bice.

skeletons

Sunt desigur diferențe, nuanțe și numeroase particularități care fac din Impire mai mult decât o simplă clonă. Deși, sincer, în acest moment m-aș mulțumi și cu copie. Au trecut destui ani de la Dungeon Keeper 2 încât să nu mă deranjeze… predominant pentru că l-am butonat mai mult pe primul, iar al doilea nu îmi mergea. Jocul are ceea ce se poate numi o personalitate proprie. Spre exemplu, atunci când trimiți un grup de lucrători să sape o încăpere nouă, nu se vor apuca pur și simplu să dărâme fiecare bucată de pământ. Ar fi prea mult de muncă, așa că își vor croi drum până prin centru, vor pune o bombă în mijloc, și vor fugi ca bezmeticii, lăsând explozia să facă restul muncii.

6

Pe partea de dezvoltare a personajului sunt iarăși diferențe, în sensul că există așa ceva. Nu mai este o progresie liniară la care capeți vrăji mai multe și atât. Báal-Abaddon își va recăpăta treptat din abilitățile sale, ce sunt împărțite trei categorii: luptă corp la corp, magie și talent de comandă. În funcție de preferințe vei putea să îl transformi într-un luptător feroce (pentru statura sa), un vrăjitor malefic, sau un comandant genial al armatelor. Aici mai intervine o diferență. Mai țineți minte cum trimiteați creaturile în Dungeon Keeper spre un inamic, sperând că nu vor ajunge rând pe rând pentru a fi făcute bucățele? Impire folosește un sistem de echipe. Ideea seamănă puțin cu cea a lui Majesty, dar aparent a fost inspirată de Dawn of War 2, fiindcă ai ceva control asupra acțiunilor creaturilor. Poți grupa câte patru monstruleți, ce vor acționa ca o echipă în tentativa lor de a înfăptui atrocități nedescrise. Iar partea cea mai amuzantă vine abia acum. Nu te vei folosi de armata ta doar pentru a învinge cine știe ce campioni au venit pentru a-ți curma existența. Nu este o luptă unidirecțională. Vei putea ataca. Lumea de la suprafață este plină cu așezări sau diverse obiective care pot fi asediate, prădate și arse până la temelie, atât pentru că este distractiv, cât și pentru că asta va ajuta la dezvoltarea imperiului subteran, prin dobândirea de resurse pe care poate că nu lei vei găsi sub pământ.

10

Dar desigur, cea mai satisfăcătoare parte dintr-un joc de acest gen este mereu realizarea celei mai sadice catacombe cu putință. Plină cu numeroase specimene scoase din abisul înflăcărat, înarmate până în dinți cu echipament pe care îl poți cerceta cu timpul, și tuneluri îmbâcsite cu tot felul de capcane, pentru acele situații în care ți-ai trimis armata să terorizeze suprafață și dau năvală peste tine eroii. Fiind cei din Ardania, foarte probabil au venit colo doar pentru aurul tău.

Cât de strânsă este legătura jocului cu povestea seriei Majesty nu știu să vă spun. Dar faptul că acum jucați de cealaltă parte, mai ceva ca în Monster Kingdom, înseamnă că nu veți avea acea voce de semi-Deckard Cain, semi-Sean Connery în ureche, oferind sfaturi și spunând ocazionala glumă. De asemenea, acei măgăruși foarte simpatici s-ar putea să fie prezenți doar sub formă de cină pentru armată atunci când vizitează suprafața. Partea importantă este că eroii vor avea de suferit, o merită din plin, afurisiții, iar jocul include suferința lor într-o mecanică ce permite torturarea sufletelor acestora și folosirea lor pentru a dezvolta mai departe labirintul cel sinistru.

12

Impire ar trebui să vadă lumina zilei, sau măcar sclipirea unei făclii în întuneric, în următoarele luni. Nu are o dată de lansare stabilită, anunțul indicând cu aproximare primăvara, în cazul în care nu va fi amânat. Și dacă sunteți curioși să știți dacă îl veți putea rula, jocul cere un procesor Core 2 Duo E8400 la 3Ghz sau un Athlon 64 X2 6000+, 2GB de RAM și o placă video din seria GeForce 8800 sau Radeon HD3000. Simplu spus, nu cred că veți avea probleme cu el, din moment ce va funcționa și pe Windows XP. Decât dacă încercați să îl rulați pe același PC pe care jucați Dungeon Keeper de 15 ani.

Material preluat de pe www.games+arena.ro

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep