Preview The Crew: un alt fel de simulator auto

0

TheCrewPrevIMG005

Celebrul E3 a fost ceva mai bun anul acesta, față de edițiile sale anterioare. Iar unul din motivele pentru care spun asta s-a ivit de la Ubisoft. A fost o surpriză aproape totală. Exista deja informația că un succesor spiritual pentru Test Drive s-ar afla în lucru la Ivory Tower, un studiou format din oameni ce au lucrat la seria NFS și la Test Drive, înainte de a-și înființa propria companie în 2007. Însă ce au prezentat, nu prea era Test Drive, era ceva cu totul nou, The Crew. Cel mai simplu mod prin care mă pot gândi să îl descriu ar fi dacă Furios și Iute (sau The Fast and The Furious, dacă sunteți puriști) ar fi un joc, însă nu o pocitanie publicată de Activision și vândută la prețul de 40 de euro pentru a-i jecmăni pe cei suficient de creduli să-l confunde cu un altceva decât o mocirlă infectă. Ci un joc de curse la care te poți plimba cu amicii prin oraș, jefuind mașini blindate. Nu că asta-i tot ce vei face, este un joc de curse înainte de toate, însă prezintă și astfel de situații, de misiuni care presupun să iei bucata ta de oțel cu roți și să o zdrobești într-o altă entitate vehiculară, până când va ceda. Aproape de parcă cei care au făcut jocul se cred în Destruction Derby. O avea ceva legătură cu asta și faptul că la The Crew mai lucrează într-un rol secundar și Ubisoft Reflections, creatori ai lui Driver și Destruction Derby.

Forma pe care o va lua The Crew este cea a unui MMO de curse. Este foarte posibil, garantat, să găsiți articole despre joc în care este pomenită componenta „always online” și cum că asta ar putea să nu fie pe placul tuturor, aproape de parcă autorul ar intui cum vor curge valurile de comentarii despre „always online sucks”. Și pe cât de mult aș fi de-acord cu asta, atunci când este o conexiune la internet forțată, ce nu are nici un fel de sens, ca la un joc de singleplayer, ce abia dacă are funcționalitate de multiplayer, trag linia la MMO-uri. Sunt on-line fiindcă asta sunt. Este o lume persistentă comună a unui joc gândit înainte de toate pentru multiplayer, atât cooperativ, cât și competitiv, la care poți forma un clan (numit aici Crew, de aici și titlul), ce se poate întrece apoi cu alte clanuri. Că poți trece prin cea mai mare parte din conținut de unul singur, fiindcă jocul trebuie să ia în calcul posibilitatea ca utilizatorul să fie anti-social și să nu aibă prieteni, e altă treabă. E ca și cum m-aș plânge că The Secret World e „always online”…. a, și credeți-mă când spun că sunt oameni care fac asta, ignorând complet aspectul de MMO. Ceva ce pot să spun că mă enervează la un nivel foarte personal, fiindcă motive, foarte bune motive.

TheCrewPrevIMG004

Înapoi la The Crew. Jocul va avea o poveste, un fir narativ ce te va ghida prin lumea sa. Care este acel fir narativ, nu am nici o idee. Este prea devreme pentru ca Ubisoft să dea detalii în această privință. Și care va fi lumea? SUA. Toată SUA, mai puțin Hawaii, Alaska și alte locații ce nu sunt în acea bucată din continentul nord-american. Dimensiunea hărții, din câte am auzit, ar fi în jur de 5000 de kilometri pătrați. Nu bag mâna în foc, negăsind o confirmare directă de la producător. Au pomenit totuși că ți-ar putea lua câteva ore să te plimbi din New York până în Las Vegas, ceea ce s-ar potrivi cât de cât cu dimensiunea pomenită anterior. La urma urmei, nu este o linie dreaptă, iar pe parcurs vei da de numeroase lucruri care îți pot distrage atenția, ca orașe, serpentine și trafic. Au spus că vor fi în jur de 1000 de puncte din lumea reală în joc. Adică orașe, monumente, elemente de relief, și-așa mai departe. Nu este o recreare exactă a regiunii, ci una aproximativă care promite să fie mai interesantă și plină de viață, sau măcar plină de orice, față de lumea lui FUEL, ce era cam de două ori mai mare. Dar la fel ca la FUEL, va fi un ciclu zi noapte, la un moment am auzit și ceva despre vreme, și te vei putea plimba peste tot, nu doar pe drumuri. Merg chiar pe filozofia pe care o are Bethesda, dacă vezi ceva, te poți urca pe el, e valabil până și pentru munți. Nu ai nevoie supercal.

Un aspect foarte plăcut al jocului este că se folosește din plin de această idee. Știți cum la unele dacă ai o mașină off-road poți să te întreci doar cu mașini de off-road? Aici există conceptul de asimetrie. La care tu, cu o mașină de stradă, te poți întrece în provocări asimetrice cu cei care au mașini ce pot să meargă pe oriunde vor. Ideea este că tu, pe șosea, vei fi mult mai rapid, dar oponentul poate să meargă drept la nevoie, în afara drumului, încercând să ajungă la obiectiv mai rapid. Desigur, vor fi curse ce te vor obliga să mergi pe un traseu prestabilit, ca cele de stradă de prin orașe, spre exemplu, în care sunt șanse bune că la un moment sau altul va veni poliția, fiindcă nu e tocmai frumos ceea ce faci. Mașini gonind pe străzi, cu flăcări de NOS ieșind pe țeava de eșapament sperie pietonii. Sunt și pietoni, dar înainte să aveți vise de Carmageddon, amintiți-vă de Midtown Madness. Omuleții vor fi la fel de sprinteni când vor sări din calea autoturismelor sălbatice. În afara curselor, nu prea ești obligat să respecți concepte învechite ca rute, sau drumuri îngrădite. Cât timp nu este îngrădit de ceva ce s-ar putea să îți turtească mașina la impact frontal, poți modifica după bunul plac distribuția de garduri și balustrade amplasate prin lume. Unele moduri de joc te vor încuraja să faci asta foarte des, ca cele la care trebuie să urmărești o mașină blindată pentru a o face pulbere. Nu că modurile orientate mai mult pe curse ar fi lipsite de inspirație.

TheCrewPrevIMG002

Spre exemplu, unul te pune să treci într-un anumit timp printr-o serie de puncte de verificare. Sună a fi ceva foarte standard și învechit. Numai că fiecare punct de verificare este fix în mijlocul unui drum ce merge în ambele sensuri, și pe care este foarte mult trafic, așa că devine mai mult un labirint al iadului decât o cursă. Aproape ceva similar cu Bing Bling Scramble din GTA 3, doar că liniar, deci ca celelalte misiuni de curse din GTA 3, a căror nume îmi scapă acum.

Sunt și curse neliniare, curse ce te pun să alergi prin pustietate, prin ce rută preferi, către puncte de verificare, și-aș crede că vor fi nebuni să nu adauge un Cannonball Run pe undeva pe acolo, așa ca o cursă de anduranță/viteză, dintr-un capăt în altul al hărții. Și chiar dacă nu vor face asta la început, jucătorii probabil o vor face oricum, fiindcă este genul de joc la care faptul că te afli simultan în aceeași lume cu alți oameni chiar este un lucru bun. Te poți întrece în curse cu ei, fie neoficial, când dai nas în nas cu cineva, fie în curse pe care jocul chiar le contorizează, în care poți intra folosind sistemul de matchmaking, ce va lua în considerare atât nivelul tău de talent, cât și ce mașină ai. Nu te va pune pe tine, cu un 4×4 cât casa, într-o cursă de stradă cu un Lamborghini. Vei participa la ce curse vrei, cu ce mașină vrei, și nici nu trebuie să stai la coadă făcând nimic, așteptând să înceapă cursa. Încă te poți plimba prin lume, căutând alte provocări, și vei fi teleportat la cursă când începe. Nu ca în GRID 2, unde stăteam mai mult în lobby, decât în cursă. Simplu spus, i-aș fi dat lui GRID 2 o notă mai mică dacă știam că The Crew era pe drum. Are și activități cooperative, ca asaltul asupra acelei mașini blindate, pomenit deja de două ori. Numai că și aici există ceva element de competitivitate, fiindcă cine dă ultima lovitură țintei, va primi o recompensă mai mare. Este cam neclar ce fel de economie va avea jocul, dar cert este că are un sistem de progresie în stil RPG, ce permite deblocarea de lucruri noi, ca mașini, componente și diverse elemente de personalizare.

TheCrewPrevIMG007

Cursele în sine se petrec în instanțe, pentru a evita posibile incidente în care unii jucători nu au chef de făcut altceva decât să blocheze drumuri în timpul cursei altora. Iar dacă cineva te tot stresează, nu e nevoie să încerci să fugi de ei, sau să te ascunzi prin alei, poți să te teleportezi în celălalt capăt al țării. Funcția este acolo să fie folosită de cine vrea, când vrea. Dacă preferi să mergi agale, admirând peisajul, n-ai decât.

Partea care mi-a plăcut pe departe cel mai mult la acest joc a fost accentul pe care îl pune pe mașini, în sensul de personalizare. Doar pentru că mașina ta actuală nu este tocmai adecvată unui anumit tip de activitate, nu înseamnă că o dai uitării, sau o vinzi pentru că nu ai loc în garaj pentru ceva nou. Atât pentru că vei avea un garaj nelimitat, cât și pentru că o poți dezmembra până la nimic, și o poți reconstrui de la zero. Sunt aproape 20 de categorii de piese în joc, ce pot fi modificate, înlocuite, alterate și gâdilate. Le obții pe măsură ce progresezi, ca recompense de la misiuni, de la curse, de la competiții, de la cam orice altceva. Sistemul îți permit să iei un vechi muscle car, ca un Charger, să pui un motor și mai baban, să îi ridici înălțimea, să-i pui suspensii mai rezistente, roți mai mari, o structură de rezistență mai solidă, poate o bară gândită pentru tamponări, și deodată ai un 4×4 numai bun pentru gonit peste dealuri, și ocazional pentru a mai lua câte un copac în bot. Nu au pomenit dacă toți copacii vor fi făcuți din diamant înrădăcinați până în centrul pământului, la fel ca în fiecare alt joc de curse, dar cel puțin mașinile nu sunt. Se vor deteriora, se vor deforma, însă pot fi reparate prin apăsarea unui buton, în stil Carmageddon. La urma urmei, nu este un simulator, ci un joc ce va bate mai mult spre un stil arcade. Sper că nu exagerat de mult.

TheCrewPrevIMG003

Pentru a sublinia partea de lume persistentă, toată partea aceasta cu modificarea și asamblarea mașinii poți să o faci chiar din afara jocului, prin intermediul unei aplicații ceva fi disponibilă pentru platforme mobile. Așa că dacă ești la muncă, și te trezești că n-ai ceva mai bun de făcut, poți scoate o tabletă, sau un alt dispozitiv similar, ce îți permită să accesezi garajul tău și să îți modifici mașinile, ca să fie gata pentru când ajungi acasă devreme, fiindcă ai fost concediat pentru că te jucai cu tableta în loc să muncești. Conceptul mi se pare bunicel, amintește de ce planuri avea Sony cu The Agency pe vremea când lumea era mai însorită, iar viitorul nu părea atât de neiertător. N-au prea anunțat dacă va funcționa și pe genul de tablete pe care și le poate permite românul de rând, dar tot am speranțe.

Multe informații despre The Crew încă mai sunt confidențiale, cum ar fi modelul de afacere, o dată de lansare mai puțin vagă decât începutul lui 2014, și dacă au cumva de gând să lanseze un expansion, cu harta Europei. Nu de alta, dar m-am plimbat în lungul și-n latul Statelor Unite de încep să cred că am fost acolo. Măcar de-ar adăuga și Canada, deși acolo e cam mult nimic într-o bucată cam mare din națiune, și probabil va trebui să respecți regulile de circulație.

Mai este timp destul rămas până când The Crew va fi lansat pentru PC, PS4 și Xbone, suficient cât să contemplezi cum se face că deodată fiecare alt joc de curse pare nesatisfăcător în comparație cu promisiunea acestui joc.

Material preluat de pe www.games-arena.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here