HomeFeaturedFocusReview Total War: Rome 2

Review Total War: Rome 2

total war rome 2

În ciuda faptului că limba română se poate lăuda cu un lexic foarte bogat, nu cred că pot găsi cuvinte suficient de puternice care să exprime cât de mult am așteptat lansarea lui Total War: Rome 2. Acest lucru se datorează în primul și primul rând faptului că eu consider Rome: Total War ca fiind, de departe, cel mai reușit joc al seriei. Avea tot ce îi trebuie în dozele potrivite: complexitate, intrigă, mister, presiune, strategie, carnagiu, fiero.

Acum două săptămâni am intrat în posesia lui Total War: Rome 2, și de atunci îl joc neîncetat, pentru ca acum să pot spune că în ceea ce privește anumite aspecte jocul se ridică la înălțimea așteptărilor, dar în altele eșuează lamentabil. Dar haideți să începem cu începutul.

Rome2RevIMG01

Campania de promovare a jocului a pus destul de mult accentul pe emoție, pe legătura ce se va crea între jucător și lumea antichității bazinului mediteranean așa cum urma el să fie reprezentat în Rome 2, motiv pentru care așteptările fanilor seriei au fost setate la un nivel extrem de ridicat (acesta fiind și unul dintre principalele motive pentru care CA își cam ia șuturi în fund acum pe forumurile oficiale). Recunosc că și eu îmi doream enorm de mult să primesc un joc care să-și surclaseze cu ușurință străbunul și să redefinească poziția de cel mai bun joc al seriei. Nu a fost să fie, deși potențialul există încă, ascuns undeva acolo în tenebrele codului.

Primul lucru pe care l-am făcut după ce mi s-a încărcat harta strategică a fost să caut butonul de familie pentru a-mi evalua clanul. Și l-am căutat, vreo 20 de minute fără să îl găsesc. Pentru ca apoi să mă lămuresc definitiv (și cu ajutorul forumurilor) că nu are rost să-l caut de vreme ce a fost eliminat din joc. Șoc masiv. Și nu glumesc deloc deoarece clanul și administrarea lui (cu bune și rele) reprezenta esența campaniilor jucate, era modul empatic prin care se făcea legătura dintre mine și lumea Total War.