HomeGames ArenaPreview Metal Gear Solid 5: un nou engine grafic

Preview Metal Gear Solid 5: un nou engine grafic

Metal Gear Solid 5 face parte din acea categorie de jocuri a căror număr din coadă nu prea le reflectă vechimea. Nu e al cincilea Metal Gear, nu e nici al cincilea Solid, dar ar putea fi ultimul la care va lucra Hideo Kojima. Asta nu înseamnă prea multe, fiindcă a mai spus asta de vreo două ori, și mereu s-a întors. Însă de această dată, face ceva efort pentru a schimba rețeta, pentru a lăsa în urmă o serie nouă pentru o generație nouă. Să plece într-o notă victorioasă, de asta are un V în coadă. De ce a trebuit să fie dezvăluit într-un mod atât de anapoda, numai el știe. Toată acea parte cu Moby Dick nu își prea avea rostul. Dacă vroia atenție, tot ce trebuia să facă era să lanseze trailer-ul cu Garbage și pe cel cu Donna Burke pe coloana sonoră.

Deși, poate că așa a putut să prezinte fără nici un fel de prejudecată motorul grafic cel nou, FOX Engine, capabil să redea o lume cu detalii ample și personaje mai verosimile ca niciodată, în mare parte pentru că în loc să fie modelate, le-au scanat din lumea reală, iar animațiile sunt toate făcute cu motion capture. Pe de o parte, un animator talentat e greu de găsit și probabil lucrează cu toții la Pixar, pe de alta, mișcările vor fi foarte realistice, iar jocul va arăta grozav. Mai important, din tot ce am văzut, poate nu tocmai din primele trailere ce implicau balene halucinate, nu arată grozav într-un mod exagerat de spectaculos. Nu zboară explozii și efecte de culori mai atipice care să îți sară în ochi. Este restrâns, realistic și credibil. Sigur, tot apar semne de exclamare deasupra oamenilor, dar nu mai pică din ei cutii, iar personajele nu mai pot scoate lansatoare de rachete din buzunare, având asupra lor doar armele pe care le vezi pe ei. Nu e grafică doar ca să fie grafică, are un rol acolo, are un impact. Există un sistem dinamic de simulare atmosferică, ce va genera zile însorite, nopți întunecate, ploaie, furtuni de praf și îmi imaginez că numeroase alte lucruri ce te vor ajuta în tentativa ta de-a te furișa cu Snake prin lume.

MGS5PReview02

Multe noutăți aduse rețetei clasice, multe schimbări, dar probabil cele mai importante sunt una tocmai bine primită, și una destul de lăudată. Pe de o parte, David Hayter nu mai este Snake, locul său fiind luat de Kiefer Sutherland. S-a luat această decizie pentru că Hideo vroia un actor mai în vârstă, cu ceva mai multă experiență dramatică, ce poate juca într-un mod mai credibil acest personaj, ce-a ajuns la un moment crucial din viața sa. A doua schimbare importantă este transformarea sa într-un joc open world.

Citiți mai multe pe Games Arena