HomeFeaturedFocusPower BI pentru Office 365: cand cifrele capata sens direct din Excel

Power BI pentru Office 365: cand cifrele capata sens direct din Excel

image

Anul trecut la TechED 2013 am văzut un preview al capabilităților de BI ce pot fi folosite direct din aplicația Excel, de către utilizatorii de Office 365. La vremea respectivă era vorba doar despre niște rapoarte extrase din Twitter direct în Excel, cu informații grafice prezentate fără prea mare efort.

Astăzi vă spun că Microsoft a anunțat disponibilitatea Power BI for Office 365, un instrument mai avansat prin care orice utilizator de Office 365 are la îndemână unelte de BI complexe, cu tot cu interfețe grafice, prin care informația poate să prindă viață la propriu. Utilizatorii interesați de folosirea Excel pe post de instrument de BI au la dispoziție suportul necesar pentru preluarea automată a unor seturi de date complexe și complete, via Windows Azure sau surse publice (Microsoft lucrează la oferirea suportului de acced direct din Excel pentru surse de date publice) și analiza lor, vizualizarea rezultatelor și în final oferirea de rapoarte complexe, inclusiv cu opțiuni de editare în mod colaborativ.

Excel-ul e folosit practic dintotdeauna pe post de instrument de BI, fie că cei ce fac asta conștientizează sau nu. După ce am scris cartea Excel for BI din seria CHIP Kompakt m-am convins că în România lumea e interesată de a învăța cum să folosească Excel-ul mai bine și cum să se bazeze pe el pentru a construi rapoarte eficiente. Pentru toți cei ce au parcurs cartea respectivă și nu numai, lansez provocarea de a încerca Power BI for Office 365. Duce lucrul cu Excel pe un nou nivel, extragerea de informații relevante, agregarea lor, prezentarea într-un format grafic atractiv fiind de fapt doar niște clicuri de maus date în interiorul unor ”asistenți de configurare”. Cu rezultate rapide și deosebit de interesante.

 

M-am jucat cu Power BI for Office 365 în ultimele zile și mi-a plăcut foarte mult facilitatea de a insera în raport date preluate automat din surse publice – Microsoft pune la dispoziție direct în Excel niște cataloage cu seturi de date, pregătite pentru a fi modelate prin Power BI. Iar după ce sunt prelucrate, datele respective pot să fie puse la propriu peste hărți via Bing și să se creeze vizualizări temporale din doar câteva clicuri de maus.

Puteți vedea rapid un scurt demo de Power BI for Office 365:

Sau, vedeți la lucru angajați MediaCom cu Power BI for Office 365, rezolvând rapid probleme ce altfel ar fi necesitat câteva zile de procesare:

Cine dorește să testeze Power BI for Office 365 poate să ceară un cont de trial și să vadă ce poate să facă. Ca de obicei, nu vă cer să mă credeți pe cuvânt – puneți mâna și testați singuri să vedeți dacă vă e de folos sau nu. Începeți cerând un cont trial de Office 365.

Eu mă joc de câteva zile bune cu facilitatea Power BI for Office 365 și pot să vă spun că funcționează mult mai bine decât v-ați aștepta.

Un singur lucru nu îmi place: deocamdată sunt restricționat la a folosi Power BI for Office 365 doar pe Windows 8.1 Pro și pachetul Office din Office 365. În curând (nu aș ști să vă spun ce înseamnă asta) o să vină și pentru Mac OS.

O să revin în zilele următoare cu niște tutoriale în care să vă explic câteva analize extrem de simplu de realizat.

Ionuţ Bălan
Ionuţ Bălanhttps://www.mobzine.ro
Gadget enthusiast. Ruby Developer. Security addict. IT industry analyst. Reviewer & speaker.

1 COMENTARIU

  1. Utila inserarea de surse publice de date direct in Excel prin Power BI. Poate reusesti sa intrebi daca ceva date publice legate de Romania sunt disponibile in suita.

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep