HomeEvenimenteHackathonul Innovation Labs: start, entuziasm si multa incredere in sine pentru studentii...

Hackathonul Innovation Labs: start, entuziasm si multa incredere in sine pentru studentii de la a doua editie!

Hackathon Innovation Labs v2 - 3

A doua ediție a hackathonului Innovation Labs a pornit ieri în clădirea Bibliotecii Centrale a Universității Politehnice din București cu ajutorul Orange și Microsoft YouthSpark. Am dat curs invitației de a participa la evenimentul de deschidere și am avut ocazia să văd prima parte a concursului Innovation Labs, cea în care cele 50 de echipe participante și-au prezentat pe durata unui minut ideea cu care intră în hackathon.

De la finala Imagine Cup 2012 am trecut pe un plan secundar implicarea în ceea ce înseamnă mediul academic și concursurile de programare/inovație pe teme de tehnologie. Innovation Labs m-a făcut să îmi aduc aminte de sentimentul acela plăcut generat de fervoarea și entuziasmul participanților, ciocnirea de idei și interese, activitatea intensă contra cronometru. Toate astea aparținând celor ce pot să vină cu idei interesante și să schimbe modul în care interacționăm cu tehnologia.

image

Hackathon: niciun fel de conotație negativă!

Ideea din spatele hackathonului Innovation Labs pornit la București este simplă: aduci împreună oameni pasionați de tehnologie (în speță studenți), cu idei și mult entuziasm, le oferi un cadru în care să se poată exprima și suport – adică o selecție de mentori cu diferite pregătiri, activi în marile companii din România, cu care participanții se pot consulta și de unde pot să își ia idei și rezolvări pentru provocările întâlnite – pentru ca la final să existe un set de proiecte viabile, gata să fie transformate în start-up-uri locale.

Pentru Innovation Labs 2.0 direcțiile susținute sunt Internet of Things (ex: smart home, wearable devices, robots), Big Data (ex: profiling, digital marketing, analytics, data visualization), Digital Life (ex: social responsibility, medical).

După cele 24 de ore de lucru non-stop ale primei zile a hackathon-ului vor mai urma încă două luni în care echipele selectate să meargă mai departe în concurs o să își finiseze/schimbe/crește proiectele.

Câțiva membri ai juriului: Todi Pruteanu (Microsoft), Julien Ducarroz (Orange), Cristi Badea (Manhunt), Cristian Udrescu, Andrei Pitis oameni cu experiență în zona de antreprenoriat și tehnologie.

Hackathon Innovation Labs v2 - 21

Direct de la pornirea evenimentului s-a intrat direct în pâine: fiecare dintre cele 50 de echipe participante a avut la dispoziție câte un minut ca să își prezinte ideea și să convingă juriul, publicul că este un proiect viabil, pe care merită să îl susțină și să îl promoveze. Urmând ca în următoarele 24 de ore echipele să arate că pot să dea proiectelor o formă inițială, gata de a trece un al doilea test: selecția a 30 de echipe ce merg în faza a doua. 15 alese de juriu, 15 alese prin vot public  de către participanți.

Hackathon Innovation Labs v2 - 18

Așa a început hackathonul Innovation Labs, editia a doua:

Puțin peste o oră a durat perioada de pitching. 50 de echipe au venit să vândă o idee, având la dispoziție un singur minut să convingă. Unii dintre participanți au reușit, majoritatea nu.

Mi-a plăcut entuziasmul lor, știu că mă repet, dar cred că în momentul de față, fără entuziasm nu poți face nimic. Nu mi-a plăcut că dincolo de entuziasm mulți nu au arătat nimic: documentarea legată de cine e concurența, ce au mai făcut alții și cu ce se individualizează ideea mea lasă de dorit.

Inițial îmi propusesem să înregistrez toate pitch-urile, nu prea mi-a ieșit. Le am doar pe primele. Mi-am făcut totuși câteva însemnări despre proiecte.

Innovation Labs: 50 de proiecte intrate in concurs

În momentul în care scriu materialul de față se întâmplă deja al doilea pitch, cel în care din 30 de echipe selectate ieri vor trebui să fie alese 16, tot în urma unor prezentări.

Hackathon Innovation Labs v2 - 17

Într-o privire rapidă asupra a ceea ce s-a întâmplat ieri, și ce am înțeles din pitch-ul de 1 minut, situația a stat am așa:

#4 – joc de război între limbajele de programare. Care e mai ok, de ce, când, cum?

#5 – aplicatie de rezervare în localuri/restaurante la fel ca cele folosite pentru taxiuri.

#6 – partajare de poze în mod colaborativ

#7 – candy crushers – Bratara hardware care sa ajute sa gestioneze un tratament medical

#8 – instacheckin. Sistem privat de partajare de poza cu tag automat pe poza

#9 – linkedin target. App ce simplifica procesul de creare a cv-urilor prin agregarea de informații din mai multe servicii

#10 – joc cu quest urban. Qr, poze, checkin. Storyul e făcut de dezvoltatori

#11 – aplicatie de social media la volan. Grupuri, chat voice.

#12 – căutare imobiliara. Selectie pe zone de căutare pe baza de hartă predefinita și nu criterii clasice

#13 – aplicatie ce agregheaza retete speciale. Interactiune prin voce, reactioneaza cu voce.

#14 – aplicatie de fitness multiplayer.

#15 – serviciu pt nesimtitii ce parchează aiurea ca sa poata sa fie contactati.

#16 – identificare emotii citind fetele cu camera.

#17 – identificarea talentelor muzicale.

#18 – hitit: n/a

#19 – icreate. Software pe Kinect, interfatare cu programele 3d, control vocal.

#20 – sistem de prize inteligente conectate la un server. Apoi mobile, tablete

#21 – Senzori speciali pentru mașină, avertizarea automată a diverselor servicii/participanți la trafic în caz de accident. nr accident, nr victime. Date trimise automat.

#22 – app de tip 7seri.

#23 – mobicedo. Ecomm spre mobile commerce in câteva clipe.

#24 – xhale. Soft, hardware. Verificare nivel alcool prin măsurarea cu un aparat și smartphonea respirației.

#25 – platformă ce ajuta retailer sa segmenteze clientii ca sa ii targeteze mai usor …

#25 – nutriapp. Aplicatie pt alimentatie sănătoasă.

#26 – openmind. Retail analitycs. Sas, cloud.

#27 – creative add, perete interactiv. Joc in care jucătorii sunt cumva in relatie cu prietenii

#28 – programare întâlniri saloane coafura. Clientii si firmele optimizează programarile.

#29 –

#30 – app cu imagine, video, narative pt crearea de story-uri personale.

#31 – app pt trimiterea de pachete prin crowd.

#32 – app care oferă turistilor trasee personalizate in diferite orase.

#33 – app pe sistem de angajamente. Social media introdus in  angajamente. Fortare a realizării lor prin presiune financiara, socială

#34 – sistem de ranking. Faster, better Info. Votul nu e permanent.

#35 – joc despre ascensiune sociala.

#36 – brainstormer: brainstorming colaborativ.

#37 –

#38 – Social media, evenimente, statistici.

#39 – platforma pentru customer care.

#40 – mobile app: schimbare de carduri de vizita.

#41 – app pt stil de viată sănătos. Analiza si interpretare de date in timp real..medic personal.

#42 – autism. Designer. Wearable design purtat de autist, se iau info și se fac analize despre starea lui

#43 – aplicatie de tip spotify. Pandora. Nokia Music App.

#44 – app care arata o lista cu persoanele din jur ca sa identificam necunoscuti

#45 – comertul online. Sa se listeze mereu stocul real al retail-erilor

#46 – erori javascript. Monitorizare si identificare erori javascript.

#47 – selectie de informații ce apar in retelele de socializare. Buna prezentarea, slaba ideea si modul de explicare.

#48 – sistem de eficientizare a tranzactiilor de anul trecut.

#49 – retea de socializare cu sistem de plăti integrat.

#50 – app gratuita, interactiune client, chelener, restaurant.

Hackathon Innovation Labs v2 - 20

În mai puțin de o oră se vor anunța echipele ce au reușit să impresioneze și merg mai departe în faza a doua a competiției. Pe măsură ce evenimentul va avansa o să vă țin la curent cu desfășurarea lui.

Ionuţ Bălan
Ionuţ Bălanhttps://www.mobzine.ro
Gadget enthusiast. Ruby Developer. Security addict. IT industry analyst. Reviewer & speaker.

2 COMENTARII

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep