HomeFeaturedFocusSamsung, Apple si jurnalistii lu’ Peste!

Samsung, Apple si jurnalistii lu’ Peste!

Din când în când dau peste câte un material de presă pe care îl poți simți de la mare distanță ca fiind cusut cu ață albă și încercând să manipuleze grosolan opinia publică. Și mă refer aici la conținut aflat, evident, în legătură cu lumea dispozitivelor mobile, cea pe care o disecăm și noi pe toate fețele. Ori, atunci când vorbești despre telefoane smart, nimic nu îți garantează mai multă vizibilitate decât alăturarea numelor Apple și Samsung plus câteva noțiuni care să inspire un conflict și o rivalitate ieșită din comun. Dacă poți să alături și o fotografie spectaculoasă, cu un furnal gigantic care se prăbușește, așa cum s-au gândit cei de la Business Insider, ai garantat succes cu materialul. Din titlul lor lipsește Apple, se face referire doar la prăbușirea Samsung, căruia i se „topește business-ul”. Niște formulări atât de jalnice încât aproape aș băga mâna în foc că această publicație, despre care la un moment dat credeam că este una serioasă și imparțială, se găsește pe statele de plată ale unei anume companii din Cupertino.

Și, pentru un efect garantat, se face rapid o analogie a situației pe piața din China, acolo unde Apple se pare că domină iar Samsung pierde masiv cotă de piață. Fără niciun fel de referire la faptul că, la nivel global, Samsung a dat semne de redresare și se găsește pe locul întâi al topului producătorilor de smartphone. Nu mai contează că piața din China a ajuns la saturație, că acolo se mișcă niște producători (care fac telefoane de excepție, am admis-o chiar aici, dar care se feresc din toate pozițiile să iasă din această țară) care dereglează serios clasamentele, ei vin și, legat de situația de pe această piață, nu se mulțumesc doar cu semne de exclamare roșii și mari pe graficele care marchează cotele de piață si care surprind creșterea Apple și scăderea Samsung, dar bagă și titluri care de care mai aiuritoare, gen CanCan: „Oh, how the mighty have fallen”, „Apple is No. 1”. Eu unul m-am lămurit definitiv cum este cu presa și pe la alții. Business Insider (care pe secțiunea UK, vorbește despre piața de smartphone din China) s-a cam făcut de rahat cu acest material și se bate de la egal la egal cu profesioniștii din presa mondenă de pe la noi.

Ca să nu fiu acuzat de partajarea vreuneia dintre părțile de mai sus, dar în același timp să vă pot arăta și realitatea, vin și cu un material scris din partea cealaltă a baricadei, care arată cum s-a redresat Samsung și cum domină clasamentul mondial al producătorului de smartphone, dar care nu poate renunța la obiceiurile nasoale și folosește în titlul și numele celor de la Apple, plus un război și o coroană, pentru un efect garantat. De această dată, articolul vine de la CNBC. Cam asta este situația reală de pe piața globală de smartphone, nu particularizată pe o zonă anume.

Până la urmă, am folosit și eu Apple și Samsung în titlu și am găgat și un pește acolo, ca să vă fac să citiți. Iar acum, dacă tot l-ați citit, ar ajuta și o opinie proprie.

 

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep