HomeFeaturedFocusDe ce sa nu instalati aplicatiile de shopping Carrefour de smartphone

De ce sa nu instalati aplicatiile de shopping Carrefour de smartphone

Carrefour 1 Carrefour 2

Acum vreo câteva zile mi-a sărit în ochi un articol plătit de Carrefour pentru a promova factorul de ”utilitate” și de ”coolness” al aplicațiilor Carrefour și Carrefour Shopping pentru smartphone. Știam de ele, bănuiam că în spatele unei idei faine se află o implementare românească și de asta am stat departe de ele.

Aseară am avut treabă în Carrefour și am văzut câțiva tineri care se plimbau prin magazin cu cărucioare ce aveau montate niște tablete, probabil cu aplicația Carrefour, moment în care am devenit curios: ia să văd ce e de fapt Carrefour de Android?

În Play Store există două aplicații: Carrefour Romania descrisă drept:

Instaleaza aplicatia noastra si ai urmatoarele facilitati:

– Vizualizezi in timp real cataloagele Carrefour pentru toate formatele de magazin : hipermarket, Market si Express.- Cauti produsele aflate in promotie si iti faci lista de cumparaturi pe care o poti trimite pe mail sau distribui pe Facebook.- Gasesti in timp real cel mai apropiat magazin Carrefour fata de locatia ta.- Localizezi orice magazin Carrefour de pe teritoriul Romaniei si afli detaliile de contact.- Ai detalii despre Marcile proprii Carrefour, despre caracteristicile si avantajele lor.- Afli ultimele extrageri la Loto 6/49Cu peste 10.100 de magazine în 34 de țări, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial și numărul unu în Europa. De peste 50 de ani, Carrefour este un partener pentru viața de zi cu zi. În fiecare zi, acesta primește în magazinele sale peste 10 milioane de clienți din lumea întreagă, oferindu-le o gamă largă de produse și servicii la prețuri echitabile.
În România, Grupul Carrefour numără 173 de magazine dintre care 27 hipermarketuri ‘Carrefour’, 92 supermarketuri ‘Market’, 44 magazine de proximitate ‘Express’, 9 magazine de proximitate ‘Contact’ și un magazin de comerț online: www.carrefour-online.ro.

și Smart Shopping descrisă drept:

Bine ai venit in lumea cumparaturilor smart!
Aplicatia Carrefour Smart Shopping te va ajuta sa economisesti bani, timp si energie.
Iata cum functioneaza:
1. Activeaza-ti Bluetooth-ul (compatibilitate Bluetooth 4.0)
2. Alegi magazinul Carrefour din care doresti sa-ti faci cumparaturile
3. Iti faci lista de cumparaturi selectand categoriile si sub-categoriile de produse care te intereseaza
4. Aplicatia iti va recomanda un traseu optim de parcurs, in functie de locul in care te gasesti in magazin, pentru a-ti finaliza lista de cumparaturi
5. Tine-ti Bluetooth-ul activat ca sa afli primul de ce promotii dedicate te poti bucura in perioada aniversara (18 iunie – 15 iulie 2015)

Ideea de business Carrefour e total opusă conceptului smart/online

Prima – adică Carrefour Romania ar trebui să fie un instrument care să te ajute să faci cumpărăturile online în ideea că nu te mai deplasezi la magazin și primești acasă totul și în plus să poți vedea prețurile actualizate ale produselor. Teoretic sună bine.

Practic primești o aplicație cu o interfață destul de interesantă care îți dă o listă minimală de produse din care să poți selecta ceea ce vrei și să îți creezi un coș pe care să îl comanzi și produsele să îți vină acasă. Dacă vreo clipă v-a trecut prin minte că prin aplicația asta o să poți să îți faci cumpărăturile care chiar te interesează, greșiți masiv.

Aplicația e pusă doar ca să fie acolo, să testeze puțin piața. Un concept de business cum e Carrefour care se bazează pe prezența oamenilor fizic în magazin și care născocește mereu modalități să schimbe traseul oamenilor la cumpărături (vă treziți mereu că produsele nu mai sunt acolo unde credeați că sunt) pentru că sigur vor ajunge să cumpere și alte chestii decât cele propuse dacă vor trece prin fața unor rafturi cu produse îmbietoare se cam bate cap în cap cu situația în care același om cumpără de acasă.

Carrefour 3 Carrefour 4

Ori în condițiile astea, de ce să dai oamenilor o aplicație de smartphone din care ei pot să cumpere FIX ceea ce le trebuie și tu ca afacere, nu le mai poți băga pe gât nimic în plus? Păi nu le dai, le dai o chestie ca să nu zică că nu le-ai dat.

Smart Shopping: măsurarea comportamentului de cumpărare

Și ajungem la cea de-a doua aplicație: Smart Shopping. Folosind niște idei moderne (Bluetooth, borne de ghidaj etc.) și concepte interesante de tehnologii noi smart shopping te aștepți ca aplicația Smart Shopping să fie un instrument util: stai frumos acasă, îți faci lista de cumpărături, te duci la magazin unde ești ghidat exact către zonele dorite, iei produsele, le pui în coș și la final verifici că prețurile sunt aceleași cu cele promise.

Canci! Ți se dă Smart Shopping, o aplicație de smartphone care îți oferă posibilitatea de a selecta doar raioanele care te interesează, nicidecum produsele. De parcă e super complicat să te orientezi prin Carrefour și să ajungi la raioanele dorite. În locul unei liste detaliate de produse cu prețurile aferente primești un indicator grosier legat de departamente.

Ce să faci cu ea? La ce te ajută?

Pe tine … cu nimic. Pe cei de la Carrefour? E o mină de aur: e un super instrument de a monitoriza comportamentul de consum al celor ce intră în magazin și pot să facă super statistici legate de tine ca persoană: cu ajutorul aplicației acestea inutile ei câștigă/identifică comportamente de consum (cum te plimbi tu prin magazin) care apoi pot să fie agregate cu coșul tău de cumpărături, cu datele tale (dacă plătești cu cardul, așa cum face multă lume), cu niște informații legate de tipul de telefon (entry, middle, high end), numărul de telefon, numărul de aplicații, tipul lor (chestii care spun multe despre tine ca persoană) și de aici să conceapă noi strategii să îți vândă mai multe, să îți ia bani mai mulți.

La final, ideea celor două aplicații aduce mult plus Carrefour și nimic (sau mai nimic) utilizatorului, din contră, el pierde o grămadă. E ok că și la noi încep companiile să fie interesate de comportamentul de consum, nu e ok modul în care îl fac.

Dacă ar fi dat utilitate adevărată aplicațiilor de smartphone pentru utilizatorul final cred că ar fi avut multe de câștigat. Așa … au lansat niște inutilități de care ar trebui să vă feriți smartphone-ul.

Asta în contrast cu mesajele care vă spun ”ce mișto e să ai aplicația Carrefour și să îți faci dinainte lista de cumpărături” pe care probabil le-ați mai citit în ultima vreme pe internet.

Aștept să mă contraziceți.

Ionuţ Bălan
Ionuţ Bălanhttps://www.mobzine.ro
Gadget enthusiast. Ruby Developer. Security addict. IT industry analyst. Reviewer & speaker.

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep