Roboti umanoizi pe post de receptioner la hotel

2

De fiecare dată când văd sau citesc câte un material cu roboți umanoizi, nu pot să nu mă gândesc la scenariile apocaliptice în care aceștia preiau controlul și devin principalul inamic al umanității. Or fi de vină și producțiile hollywood-iene care au tratat destul de insistent acest subiect. Ei bine, este una dintre puținele dăți în care citesc despre un asemenea subiect fără să mă îngijoreze prea tare perspectivele care se pot naște pentru viitorul omenirii.

Este vorba despre un robot inofensiv, care a fost prezentat în cadrul unui târg de turism din Berlin și care poate lua locul recepționerului de la hotel și îi poate ajuta pe turiști cu rezervarea biletelor de avion sau cu rezervarea unei camere. Poate vorbi în zeci de limbi, lucru extrem de căutat în turism și, poate cel mai important pentru cei care ar recurge la o asemenea soluție pentru business-ul lor din turism, nu cere salariu și nu are nevoie de pauze (aici perspectivele încep să sune din nou îngrijorător, din alte motive).

Revenind la roboata noastră cu aspect umanoid, pare extrem de inofensivă. Ăsta o fi de fapt motivul pentru care nu pune sub semnul întrebării viitorul. Are chiar și un nume, o cheamă Chihira Kanae și, dintr-un motiv care îmi scapă, pretinde că are 26 de ani. V-am spus eu că nu avem de ce să ne facem griji, domnișoara robot are alte preocupări, nu este interesată de conflicte.

Lăsând gluma la o parte, s-ar putea ca dacă acest concept prinde, să vedem astfel de roboți și în alte domenii de activitate, nu doar în turism.

via Reuters

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here