Asistentul digital Cortana, poziționat acum mai degrabă ca un skill decât ca un competitor pentru Alexa și Google Assistant, devine mai abil pe conversațiile legate de business.

În ultimii ani Microsoft a renunțat să poziționeze Cortana ca un competitor direct pentru Alexa și Google Assistant, în schimb l-a perfecționat în direcția folosirii lui ca add-on (skill) pentru acestea. La coferinția BUILD 2019 Microsoft a arătat cum Cortana a devenit mai abil în susținerea conevrsațiilor și interacțiunilor legate de operațiile zilnice executate a birou – Cortana poate răspunde mai clar la conversații și să organizeze proactiv întâlnirile și reminder-ele.

Pe lângă elementele de AI, Cortana a devenit mai bun și pe partea conversațională, având la bază tehnologia Semantic Machines, achiziționată de Microsoft anul trecut. Acum Cortana e conceput să se poată conecta la serviciile Microsoft (și altele terțe) pentru a prelua datele și a putea înțelege contextul în care apar anumite conversații, astfel putând să reacționeze mult mai bine vizavi de operațiile care îi sunt cerute – adăugarea de reminder-e și întâlniri în calendar.

E clar că Microsoft poziționează noile elemente pe zona de business, pentru acolo își au și cea mai mare valoare serviciile Office 365 – probabil că la un moment dat actualele secretare să fie înlocuite cu asistenții virtuali și asta să vină în ajutorul oricăruia dintre noi.

Noul motor conversațional va fi disponibil pentru dezvoltatori prin intermediul Bot Framework și în curând va fi și în Cortana, după cum deja am amintit.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here