Incepând cu 2020 Google va permite utilizatorilor de Android din Europa să schimbe motorul de căutare atunci când setează un smartphone nou.
Incepând cu 2020 Google va permite utilizatorilor de Android din Europa să schimbe motorul de căutare atunci când setează un smartphone nou.

Începând de la anul Google o să permită utilizatorilor de Android din Europa să își aleagă motorul de căutare implicit de pe smartphone, atunci când configurează prima dată un smartphone via choice screen. Odată ales, acesta va deveni motorul de căutare implicit pentru Chrome (dacă e instalat) și fereastra de căutare de pe home screen.

Există însă o chestie ascunsă: nu toate motoarele de căutare vor fi prezente în lista din care se poate face selecția. Google a decis să facă o licitație și cine dorește să apară în ”choice screen” (un fel de ballot screen folosit și de Microsoft pe Windows vizavi de browser) va trebui să facă o ofertă către Google și să spună cât dorește să plătească pentru a apărea acolo, în funcție de fiecare țară în parte.

Fiecare țară va avea un cost minim și opțiunea de selecție va diferi în funcție de fiecare țară în parte – cea implicită va fi dată de țara de proveniență. Primele trei cele mai bune oferte vor avea asigurată prezența e prima pagină, alături de Google, într-o ordine aleatoare. Iar dacă e vorba de egalitate, atunci Google o să aloce aleator pozițiile. Iar dacă sunt mai puțin de trei ofertanți, Google își rezervă dreptul să aleagă pe cine vrea să pună acolo dintre cei ce și-au exprimat dorința de a participa, dar nu au depus o ofertă pentru treaba asta.

Cam asta e modalitatea prin care Google a ales să răspundă reglementărilor UE vizavi de problema legată de monopol. Cred că nu a fost nimeni atât de naiv încât să creadă că Google o să vină cu o chestie simplă, ușor de digerat – până la urmă vedem în sfârșit cu toții că totul se reduce la bani. Banii pe care Google îi pierde că nu mai are motorul de căutare implicit pe Android și care trebuie cumva recuperați din altă parte. Adică de la cei ce îndrăznesc să ceară să apară și ei în lista de căutare.

Numărul și numele celor ce vor aplica pentru obținerea dreptului de a apărea în ecranul de selecție de pe Android nu vor fi făcute publice, doar cele ce vor câștiga licitația. Și treaba asta se va ace pe 31 octombrie 2019.

Cu alte cuvinte așteptați-vă din 2020 să vedeți un Yandex sau Baidu ca posibil motor implicit atunci când vă veți configura noul smartphone Android. Va fi fain.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here