Piața wearable a explodat în trimestrul al treilea din 2019, având o creștere de peste 94% față de perioada similară din 2018, iar cele mai vândute produse nu sunt cele pe care vi le imaginați.
Piața wearable a explodat în trimestrul al treilea din 2019, având o creștere de peste 94% față de perioada similară din 2018, iar cele mai vândute produse nu sunt cele pe care vi le imaginați.

Piața wearable pare să își fi întrat în rolul de conducător în ceea ce înseamnă tehnologia, băgând într-un con de umbră piața smartphone-urilor, unde se pare că inovația stagnează. Conform celui mai recent studiu IDC, piața wearable a crescut cu 94.6% la nivel mondial, în trimestrul al treilea din 2019, raportat la perioada similară din 2018.

Și asta nu se datorează neapărat categoriilor clasice: ceasuri smart, brățări de monitorizare a condiției fizice, ci pentru că a apărut ceva nou și interesant: căștile wireless ce au integrați asistenți virtuali.

48.1 % din vânzările de wearable din Q3 2019 se datorează căștilor wireless cu asistenți virtuali integrați, față de doar 27.4% anul trecut. Simplu vorbind, căștile wireless (over ear sau earbuds) se vând mai bine decât ceasurile smart sau brățările smart. Și imediat urmează brățările smart, cu ceasurile inteligente pe a treia poziție.

Și cine e pe primul loc în această piață wearable reconfigurată? Apple, bineînțeles. Mulțimea de fanboys a răspuns pozitiv chemării Apple și a reușit să crească semnificativ vânzările companiei americane, la un volum de 29.5 milioane de unități, ceea ce înseamnă o cotă de piață de 35%, incluzând ceasurile și căștile smart. În termeni financiari creșterea este excepțională – de la 10 milioane de unități la 29.5 milioane este un salt de 195.5%.

Pe locul doi, deloc surprinzător, se află Xiaomi, ale cărei produse din categoria Mi Band, cu un preț mic în comparație cu produsele Apple/Samsung, se vând extrem de bine.

Același lucru se poate spune și despre Samsung, cu o creștere de 156.4% în ceea ce înseamnă numărul de produse wearable vândute, ajungând la 8.3 milioane de la doar 3.2 milioane în Q3 2018.

Huawei e însă campioană, cu o creștere de 202.6% în vânzări, de la 2.3 milioane unități în Q3 2018 la 7.1 milioane în Q3 2019, însă cu doar o mică ajustare a cotei de piață.

Fitbit pierde teren și probabil că nici măcar achiziția Google nu va stopa declinul. Ba sunt aproape sigur că îl va grăbi, în bunul spirit al Google: pe ce pune mâna dispare.

Schimbarea de trend este interesantă, mai ales că noul produs ”hot” a fost înlocuit cu căștile wireless inteligente. Sunt foarte curios cum o să arate piața la anul, după ce Amazon începe să livreze Ecgo Buds, căștile sale făcute de Bose.

Și apropo de asta, ați cumpărat căști wireless cu suport pentru asistenții virtuali? Ce părere aveți de ele?

via IDC

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here