Cateva statistici despre cititul la romani

0
Via Libris avem câteva date interesante legate de consumul de carte din România în 2019.
Via Libris avem câteva date interesante legate de consumul de carte din România în 2019.

Am primit de la Libris niște statistici interesante legate de consumul de carte din România în 2019 și m-am gândit să vi le fac cunoscute, mai ales că și eu folosesc des Libris pentru a-mi procura cărți.

Într-un moment în care consumul de informație pe internet, preponderent gratis, este principala îndeletnicire a multor internauți, să vezi că piața de carte este în creștere, e un lucru îmbucurător. Mai ales că în urmă cu 10 ani prognozele din domeniu nu erau deloc încurajatoare.

Beletristica, Dezvoltarea personală și Cărțile pentru copii sunt categoriile care generează cele mai multe vânzări, cel puțin în portofoliul Libris.

Orașele din care s-au comandat cele mai multe cărți sunt în ordine București, Brașov și Cluj, iar cele din coadă sunt Harghita, Covasna, Călărași. Nu vă entuziasmați, faptul că în București s-au comandat multe cărți, raportate la numărul de locuitori, ne spune că de fapt nu în București se citește cel mai mult. Aș zice că mult mai bine stăm noi, cei din Brașov la acest capitol.

Cel mai activ client din Capitală a făcut 125 de comenzi pe Libris.ro în 2019. Cea mai mare medie a comenzii este însă înregistrată în Brașov (181 lei), iar cea mai mică în Giurgiu (70 lei), în timp ce Capitala se află pe locul doi în clasament, cu o medie de 93 lei/comandă.

Nu mă miră curentul de dezvoltare personală – cred că nu există firmă/corporație unde femeile din posturi de conducere (sau care se visează într-unul) să nu fie interesate de așa ceva.

Dincolo de toate, două chestii mi se par relevante: oamenii folosesc telefonul ca să cumpere online cărți în format fizic (nu știu dacă le și citesc sau doar le pun pe post de bibelou în bibliotecă) și că în ultimii ani volumul de cărți vândute crește.

Înseamnă că mai avem speranțe. Și asta îmi aduce aminte de … cărțile te fac neprost.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here