Huawei incearca (din nou!) sa promoveze poze facute cu DSLR-ul drept poze facute cu smartphone-ul

0
Într-un material de promovare a unui concurs foto cu smartphone-ul Huawei a introdus o poză făcută cu DSLR-ul creînd falsa impresie că a fost făcută cu smartphone-ul.
Într-un material de promovare a unui concurs foto cu smartphone-ul Huawei a introdus o poză făcută cu DSLR-ul creînd falsa impresie că a fost făcută cu smartphone-ul.

Nu îmi dau seama de ce Huawei (alături de alții) continuă să apeleze la astfel de tactici prin care promovează poze DSLR ca fiind făcute cu smartphone-ul în condițiile în care noul Huawei P40 Pro este chiar foarte bun în direcția asta. Da, am înțeles că se dorește promovarea agresivă a noilor smartphone-uri drept scule de fotografiat (semi)pro, însă tacticile astea ar fi trebuit să rămână în urmă – nu cred că beneficiul potențial justifică riscul de a fi văzuți de public drept trișori.

Cam despre asta este vorba acum, când Huawei a fost prinsă promovând niște poze pentru un concurs de fotografie, în care una dintre ele era făcută cu o cameră DSLR scumpă, în ideea că așa ceva ar fi provenit de la un smartphone. Se întâmplă în China, în campania de promovare pentru Huawei P40 Pro, care de altfel este un smartphone excelent, cu opțiuni deosebite pe zona de fotografie. Pe rețeaua Weibo, Huawei a publicat un material video în care era prezentat un colaj cu poze deosebite despre care Huawei susținea că au fost făcute cu smartphone-ul. Doar că un utilizator Weibo și-a dat seama că una dintre poze îi este familiară și după puțină muncă de documentare a descoperit originalul pe site-ul 500px, alături de detaliile complexte EXIF legate de aparatul cu care a fost făcută și setările utilizate.

Mai exact, poza în cauză a fost făcută cu un DSLR Nikon D850, ce costă aproape 3000 USD.

Huawei a reacționat rapid și a modificat materialul video, susținând că greșeala aparține unuia dintre editorii ce au lucrat la concurs și care a categorisit greșit poza ca fiind făcută cu smartphone-ul. Posibil, nu zic nu.

Doar că aici intervine povestea aia cu marmota ce învelea ciocolata, pentru că nu e prima abatere de acest fel a Huawei – de-a lungul timpului am mai văzut reclame mincinoase, tot legate de capabilitățile camerei foto, care ar putea rivaliza cu cele ale unui DSLR. Și de fiecare dată, după ce minciuna fost decoperită, Huawei a reacționat clasic, spunând că vina aparține … altora.

Din păcate Huawei nu e singura companie care apelează la astfel de trucuri, de-a lungul timpului și Nokia sau Samsung au făcut același lucru. Cred că este un risc asumat ce are ca scop generarea de discuții în piață. Iar cu suportul unui smartphone foarte bun (așa cum este Huawei P40 Pro), astfel de inginerii ajută la creșterea notorietății.

Voi ce părere aveți?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here