HomeFeaturedFocusCum a fost 2020 pentru Huawei Romania si care sunt planurile de...

Cum a fost 2020 pentru Huawei Romania si care sunt planurile de viitor ale companiei pe piata locala

Huawei

Am stat de vorbă cu Wang Wei, Country Manager Huawei Consumer Business Group România despre ce a însemnat 2020 pentru companie, mai ales pe piața locală, despre cum va evolua în viitor divizia de smartphone dar și restul categoriilor de produse pe care compania le oferă local și despre cum se schimbă focusul business-ului, în funcție de contextul de pe piața locală.

A fost o discuție interesantă, informală, în cursul căreia am aflat câteva cifre interesante, dar și lucruri inedite despre oferta de produse Huawei pentru publicul din România. O discuție în urma căreia am sintetizat câteva idei de bază: compania rămâne activă pe piața de smartphone, crește pe segmentul de tablete și în zona de wearables, devine mult mai vizibilă în zona de sisteme PC, iar HarmonyOS este mai mult decât un sistem de operare proprietar, este un ecosistem care va reuni sub umbrela sa dispozitive din toate aceste categorii, plus altele.

Însă ideea de bază care s-a desprins în urma dialogului nostru și care poate reprezenta și o concluzie a acestui material este că, la nivel local, Huawei este în prezent pe o pantă ascendentă, în ciuda unor zvonuri și a unei pierderi de capital de imagine pe piața globală de smartphone. Și previziunile arată că această creștere se va menține și în continuare.

Huawei nu renunță la piața de smartphone

În mod inevitabil, printre subiectele discuției noastre s-a aflat și situația de pe piața globală de smartphone. O piață la care compania chineză nici nu concepe să renunțe, chiar dacă ponderea ei în totalul diviziilor companiei a scăzut. Vor fi anunțuri noi pe acest segment de produse, inclusiv o serie nouă de terminale, cu disponibilitate globală.

Poate și în legătură cu această nouă apariție, nu există un calendar foarte clar pentru o disponibilitate globală a seriei Huawei P50. De fapt, încă nici nu a fost luată o decizie legată de această disponibilitate globală. Va conta, desigur, și felul în care vor fi primite aceste telefoane pe piața din China. Și până acum semnalele din această direcție sunt bune. Totuși, sunt șanse să vedem noul telefon și pe piața locală, însă mai multe detalii vom afla spre finalul anului. În toamnă însă, un nou telefon Huawei va fi lansat pe piața din România.

Am vorbit și despre telefoanele mai vechi ale companiei și posibilitatea ca acestea să primească update-ul software către HarmonyOS 2.0. Aici se lucrează deja la un calendar. Sunt anumite modele care vor primi în mod clar acest update. Pentru altele, probabil ceva mai vechi, decizia încă nu este luată. Cert este că în momentul în care va fi finalizată această listă, cu termene clare, ea va fi oferită publicului larg.

Ca cifră interesantă legată de vânzările de smartphone în România, am aflat că în cursul anului trecut s-au vândut peste 1 milion de terminale smartphone pe piața locală. O cifră destul de consistentă, mai ales în condițiile unui 2020 destul de dificil. O cifră certificată și de GfK Panelmarket, grupa de produse smartphone, România. Vârful de cotă de piață a fost atins în luna mai, atunci când Huawei a avut o cotă de 29,3% din piața locală de smartphone.

Creștere semnificativă pe segmentul wearable

Se pare că produsele de tip wearable, mai exact smartwatch-urile și brățările de fitness, câștigă în popularitate. Și în mod implicit și în ponderea pe care o ocupă în portofoliul total de produse oferite de Huawei. Din aceeași cercetare GfK aflăm că în 2020, categoria wearables a înregistrat o creștere de 350% în comparație cu anul anterior.

Prețurile competitive, autonomia mare și complexitatea ridicată a funcțiilor oferite au făcut ca ceasurile și brățările Huawei să fie tot mai apreciate de public. Lucru care s-a reflectat într-o cifră tot mai mare de vânzări. Și trendul crescător continuă și în 2021

Conform unor studii interne, Huawei a reușit să se impună pe acest segment și să fie lider la nivel local. Probabil că într-un viitor apropiat această performanță va fi certificată și de către un organism independent de cercetare de piață.

Noi produse în magazinul oficial

În cadrul discuției am aflat și informații inedite despre oferta companiei pentru piața locală. Pentru mulți dintre pasionații de tehnologie, Huawei reprezintă un nume pe segmentul de smartphone, pe cel de tablete și în zona echipamentelor de rețelistică. Însă, în realitate, compania are o ofertă mult mai diversificată.

Laptopurile și chiar sistemele desktop sunt de asemenea prezente în oferta magazinului oficial din România, lucru care pentru mine a reprezentat o surpriză. Tot acolo mai pot fi găsite echipamente audio, monitoare și chiar și un cântar inteligent. Am înțeles că urmează și alte produse inedite, inclusiv o periuță de dinți smart.

Cifrele din dreptul acestor categorii sunt și ele spectaculoase. La nivel de venituri, pe categoria sisteme PC, spre exemplu, s-a înregistrat în 2020 o creștere de 1143% față de anul anterior. Segmentul audio a crescut cu 200%, iar pe categoria de tablete creșterea a fost de 119%. Toate cifrele sunt valabile pentru piața din România. Pe de altă parte, în ciuda situației dificile de aprovizionare cipuri cu care ne-am confruntat în 2021, am reușit să obținem prin ajustarea portofoliului la nevoile consumatorilor noștri o creștere rapidă atât în cele opt segmente ale activității noastre de dispozitive, cât și în ceea ce privește Huawei Mobile Services (HMS). În mod particular, veniturile din cele opt segmente au crescut cu 65%.

La nivel global, Huawei a generat venituri de 49,43 miliarde de dolari, marja sa de profit net ajungând la 9,8%, unde 20,94 miliarde de dolari reprezintă venituri din Huawei Consumer Business Group.

HarmonyOS tinde să devină un ecosistem

HarmonyOS, ajuns la versiunea 2.0, este sistemul de operare proprietar, conceput de Huawei pe un Android open source, pentru a răspunde embargoului impus de Statele Unite, care a făcut imposibilă utilizarea serviciilor Google. Impactul nu a fost ușor, fără îndoială, dar pare să fi fost depășit. În AppGallery sunt zeci de mii de aplicații, cu câteva mii de aplicații românești.

Și am arătat în cadrul review-ului nostru de Huawei MatePad 11 (2021) că HarmonyOS 2.0 are părțile sale bune.

Ca o scurtă paranteză, tableta este disponibilă în cadrul unei promoții la un preț de doar 1999 lei, cu un M-Pencil și o tastatură/husă de tip cover (Smart Magnetic Keyboard) incluse în pachet.

Revenind la HarmonyOS, acesta a fost conceput pentru a fi mai mult decât un sistem de operare pentru telefoane smart și tablete. Tinde să devină un ecosistem care va integra și dispozitivele wearable, dar și alte dispozitive smart dintr-o locuință (am vorbit mai devreme despre periuțe de dinți sau cântare smart) și va oferi un control unitar asupra acestora.

Campania Huawei Back to School

În încheiere o să revin puțin la zona de sisteme PC, cea care am văzut că este într-o creștere fulminantă, ajutat poate și de menționarea anterioară a lui Huawei MatePad 11 (2021). Pe lângă această soluție (să-i spunem de tip hibrid, tabletă ce poate fi utilizată și ca PC) cu HarmonyOS 2.0, compania vine cu o ofertă bogată și pe zona de laptopuri echipate cu Windows.

Prima săptămână a campaniei Back To School vine cu reduceri pentru categoria de PC-uri. Huawei MateBook 13 și MateBook 14 au reduceri de până la 2.000 lei, astfel MateBook 13 este disponibil la prețul de 2.999 lei, de la prețul inițial de 4.999 lei, iar MateBook 14 poate fi găsit la prețul de 3.999 lei, de la 4.999 lei, prețul fără reducere. Toate laptop-urile Huawei achiziționate în cadrul acestei campanii vor beneficia de update gratuit și prioritar al sistemului de operare la Windows 11. În plus, aceste notebook-uri vor beneficia și de un an de extra garanție gratuit.

De asemenea, MateBook D14 și D15, echipate cu procesoare Intel Core i3, au parte de reduceri atractive, ajungând la prețurile de 2.499 lei pentru MateBook D14 și 2.299 lei pentru MateBook D15. În plus, cele două laptopuri pot fi găsite la prețurile promoționale ale campaniei și în magazinele partenerilor de retail, din 23 august.

De asemenea, utilizatorii mai pot beneficia de o reducere de 60 sau 100 de lei prin intermediul voucherului primit la înscrierea în caravana Huawei din mall-urile ParkLake Shopping Center, Mega Mall, Băneasa Shopping City și AFI Cotroceni, în București, Iulius Mall și Vivo, în Cluj-Napoca, Vivo! din Constanța, Iulius Mall în Timișoara și Palas Mall din Iași.

Campania Back To School este valabilă până la finalul lunii septembrie și va avea reduceri la toate categoriile de produse, în limita stocului disponibil. În cadrul magazinului online Huawei clienții pot alege achiziționarea PC-urilor în 3 sau 6 rate fără dobândă sau cu plata ramburs fără costuri suplimentare.

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep