HomeFeaturedFocusStatistica: piata de PC si tablete arata inca bine in Q1 2022

Statistica: piata de PC si tablete arata inca bine in Q1 2022

Cele mai noi date de la Canalys ne arată că piața de PC-uri și tablete stă încă bine în primul trimestru din 2022.
Cele mai noi date de la Canalys ne arată că piața de PC-uri și tablete stă încă bine în primul trimestru din 2022.

Canalys a publicat un raport legat de piața de PC-uri și tablete pentru primul trimestru din 2022 și în ciuda unei scăderi de 3% față de aceiași perioadă din 2021, cele 118.1 milioane de unități vândute ne arată că cererea încă există.

Însă cel mai interesant lucru din raport este că Apple ajunge pe primul loc, fiind printre puținele companii care au reușit să vândă mai mult în primul trimestru din 2022 față de perioada similară din 2021.

Reamintesc că datele combină vânzările de tablete, desktop-uri și notebook-uri), iar Apple crește de la 22,058 milioane de unități în Q1 2021 la 22,303 milioane de unități în Q1 2022. Doar Dell mai reușește o creștere, de la 13,012 milioane unități în Q1 2021 la 13,808 milioane unități în Q1 2022.

Lenovo, HP și Samsung au înregistrat scăderi importante, primele două având o scădere de aproape 3 milioane de unități.

Avansul Apple nu se datorează unor vânzări foarte bune pe zona de tablete, loc unde a scăzut de la 15,185 milioane de unități în Q1 2021, la 14,881 milioane unități în Q1 2022. Semn că vânzările de MacBook-uri, cel mai probabil cele cu M1 au fost foarte bune.

Dacă tot am vorbit de tablete, Apple a vândut cu 2% mai puțin, rămânând totuși pe primul loc. În schimb Lenovo și Huawei au scăzut dramatic, cu aproape 20%. Samsung stă destul de bine, cu o scădere de doar 1,7 %, iar marele câștigător pare să fie Amazon, cu o creștere de 3,3 %.

Dezastruoasă este situația pe zona de Chromebook-uri, unde au fost vândute doar 4,9 milioane de unități în primul trimestru din 2022, o scădere dramatică de aproape 62% față de prima parte din 2021. Există o explicație: în condițiile de pandemie, la începutul lui 2021 multe instituții de învățământ și persoane fizice au ales să cumpere Chromebook-uri în defavoarea unui desktop/notebook sau a unei tablete, prețul fiind elementul diferențiator. Și mai țineți cont că în America s-au vândut aproape 72% din Chromebook-uri.

Cu toate astea, vânzările de Chromebook-uri sunt în creștere față de Q1 20202. Lenovo domină piața în continuare, cu toate că și-a redus vânzările cu 62%. Cel mai tare o a fost lovită HP, ale cărei vânzări de Chromebook-uri au scăzut cu 82.2%. Nici Asus nu o duce prea bine, având o scădere de 47,7%.

Plecând de la aceste date va fi foarte interesant să vedem evoluția în următoarea perioadă, dat fiind războiul din Ucraina și închiderea principalelor centre producătoare din China. Mă aștept ca cel puțin în Q2 și Q3 să vedem scăderi și mai agresive pe toată zona de gadget-uri.

via Canalys

Ionuţ Bălan
Ionuţ Bălanhttps://www.mobzine.ro
Gadget enthusiast. Ruby Developer. Security addict. IT industry analyst. Reviewer & speaker.

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep