HomeCloud & MobilityUn moment de răscruce: managerii nu mai au încredere în agajați, aceștia...

Un moment de răscruce: managerii nu mai au încredere în agajați, aceștia vor să lucreze de acasă

În contextul unor întrebări și provocări majore legate de munca de acasă e nevoie de instrumente puternice care să restabilească încrederea.
În contextul unor întrebări și provocări majore legate de munca de acasă e nevoie de instrumente puternice care să restabilească încrederea.

După mai bine de 2 ani de când munca de acasă a devenit o normă apar provocări interesante din partea angajaților și angajatorilor: unii nu mai vor să revină la birou, ceilalți nu mai au încredere că primii își fac treaba.

Raportul Work Trend Index 2022 publicat ieri de către Microsoft arată câteva schimbări majore în ceea ce privește atitudinea angajaților și angajatorilor vizavi de munca de acasă. Studiul se bazează pe răspunsurile a 20000 de angajați din Australia, Brazilia, Canada, China, Franța, Germania, Japonia, India, Marea Britanie, Noua Zeelandă și Statele Unite, fiind analizate, de asemenea, trilioane de semnale de productivitate din platforma Microsoft 365, dar și tendințele forței de muncă potrivit platformei LinkedIn și datelor obținute de Glint People Science.

Performanța, o problemă cheie

Chiar dacă pentru mulți dintre noi aceasta este o realitate care nu se va schimba curând există companii care au reînceput presiunile pentru ca oamenii să se reîntoarcă la birou, principalul motiv fiind acela că a scăzut performanța. 85% dintre manageri încep să aibă dubii că oamenii lor muncesc așa cum trebuie.

World Trend Index 2022.

Iar asta trebuie pusă în balanță cu faptul că 87% dintre angajați susțin că sunt mai eficienți atunci când lucrează de acasă.

World Trend Index 2022.

Există în mod evident un decalaj în ceea ce privește percepția și probabil că este nevoie de o nouă abordare care să recunoască faptul că munca nu mai reprezintă doar un birou și prezența acolo, ci o nouă experiență care trebuie să depășească timpul și spațiul, astfel încât angajații să poată rămâne implicați și conectați indiferent unde lucrează. În contextul în care jumătate dintre manageri au deja planuri de reîntoarcere parțială sau completă la birou.

“Angajații care se simt încurajați și plini de energie vor oferi organizațiilor un avantaj competitiv în actualul mediu de afaceri extrem de dinamic. Astăzi, anunțăm noi inovații în cadrul platformei noastre dedicate experienței angajaților Microsoft Viva pentru a ajuta liderii să pună capăt paranoiei productivității, să reconstruiască relațiile sociale și să-și recâștige și reenergizeze angajații”, a declarat Satya Nadella, CEO Microsoft.

Știu multe situații în care o grămadă de manageri s-au văzut lipsiți de obiectul muncii (ședințe inutile în care se dădeau interesanți) și acum o ard intens pe Teams/Zoom cu un singur efect: consumarea timpului lor, în detrimentul celor al oamenilor care chiar muncesc. Pe de altă parte cred că sunt la fel de mulți angajați care odată cu munca de acasă au descoperit că pot să muncească chiar mai puțin decât o făceau la birou, când se prefăceau foarte ocupați.

Adevărul e undeva la mijloc și odată cu instrumente noi de comunicare și analiză, treaba asta se poate rezolva.

Cum 73% dintre angajați consideră că au nevoie de motive valide pentru a se reîntoarce la birou, angajatorii trebuie să înțeleagă că legătura cu colegii este motivația cheie pentru a reveni la birou. Aceștia ar fi motivați să revină dacă ar putea socializa cu colegii (84%) sau să reconstruiască legăturile de echipă (85%).

Drept soluție, comunicarea digitală va fi crucială pentru a menține oamenii conectați în interiorul și în afara biroului – atât angajații, cât și liderii consideră comunicarea ca fiind abilitatea esențială de care au nevoie pentru a avea succes în acest an.

Și poate că nu întâmplător, odată cu munca de acasă oamenii au realizat că au lacune în cunoștințe și că de cele mai multe ori angajatorul nu face nimic pentru a le remedia. De asta apare și sentimentul că doar cu schimbarea locului de muncă situația se poate schimba, cei care sunt tentați primii să plece sunt cei din Generația Z și Millenials.

Viva

Pentru a putea să ofere o soluție care să răspundă provocărilor enumerate mai sus, Microsoft a creat Viva în Microsoft 365, un serviciu complex, capabil să preia date și să fie o platformă care să ajute companiile să ofere angajaților o experiență optimizată în funcție de cum lucrează oamenii în prezent. În toamna asta platforma Viva primește capabilități noi și le îmbunătățește pe cele existente:

Viva Pulse este o nouă aplicație care permite managerilor și liderilor de echipă să obțină feedback periodic și confidențial privind experiența echipelor lor. Viva Pulse utilizează șabloane inteligente și întrebări bazate pe studii care îi vor ajuta pe manageri să identifice ce anume funcționează bine și care sunt aspectele ce necesită atenție sporită. 

Viva Amplify este o nouă aplicație care permite liderilor și managerilor de comunicare să-și îmbunătățească mesajele transmise, pentru a avea un real impact asupra angajaților, indiferent de locul în care aceștia se află. Aplicația centralizează campaniile de comunicare, oferă suport în scrierea mesajelor pentru a le îmbunătăți impactul, permite publicarea pe mai multe canale și grupuri în Microsoft 365 și oferă indicatori de perfecționare. 

Answers in Viva este o nouă experiență de tip chat care folosește inteligența artificială pentru a facilita aplicarea cunoștințelor colective pentru toți angajații.

People in Viva este o nouă facilitate care folosește inteligența artificială pentru a crea profiluri ale angajaților cu detalii despre interesele, cunoștințele și obiectivele echipei. În acest fel, oamenii vor descoperi mai ușor conexiuni, experți și informații în întreaga organizație. Aceste informații vor fi disponibile prin intermediul cardurilor de profil Microsoft 365 și ca aplicație nouă. 

• Microsoft a lansat recent Viva Engage, care încurajează crearea unei comunități digitale prin conversații și noi instrumente personale prin care angajații își pot spune poveștile. În plus, a fost creat un Leadership Corner, un spațiu în care angajații pot interacționa direct cu managerii, pot împărtăși idei și pot participa la inițiative organizaționale.

Viva Goals ajută companiile să alinieze munca angajaților la rezultatele afacerii. Noile integrări în Viva Goals vor aduce obiectivele companiei în fluxul de lucru, printr-o integrare mai optimă cu Microsoft Teams pentru a verifica obiectivele, o extensie în Azure DevOps pentru a finaliza sarcinile de lucru, o conexiune la datele Power BI pentru a urmări KPIs și rezultate cheie, dar și integrări cu Microsoft Planner și Microsoft Project pentru actualizări automate în ceea ce privește managementul de proiect. 

• Legăturile îmbunătățite între Viva Learning și LinkedIn Learning facilitează accesarea conținutului dedicat dezvoltării abilităților din LinkedIn Learning Hub chiar în fluxul de lucru din Teams. Cursanții vor vedea tot conținutul LinkedIn Learning Hub sincronizat, inclusiv conținut personalizat și cursurile pe care le-au finalizat deja, direct în Viva. 

Viva Sales, prima aplicație din platformă bazată pe roluri, va fi disponibilă începând cu data de 3 octombrie. Viva Sales va face legătura între CRM-ul unui vânzător și Microsoft 365 și Teams pentru a oferi o experiență de vânzare simplificată și bazată pe inteligență artificială. Microsoft anunță, totodată, un parteneriat cu Seismic pentru a personaliza și a scala interacțiunile cu clienții prin recomandări de conținut generate de AI. 

• Pentru a simplifica accesul la Viva și pentru a ajuta angajații să-și înceapă ziua în cel mai productiv mod posibil, o nouă experiență în Viva Connections va reuni toate aplicațiile Viva într-un singur loc. De asemenea, actualizările aduse e-mailului Viva vor oferi recomandări personalizate pentru creșterea productivității la locul de muncă.

Eu am Viva integrat în Outlook, din păcate nu l-am folosit până acum dincolo de a vedea analizele legate de timpul petrecut în ședințe, mici notificări legate de faptul că nu am răspuns anumitor email-uri sau nu am reacționat la anumite evenimente/mesaje din Teams. Poate pe viitor o să mă uit mai atent la el.

Acum că v-am făcut curioși, vă recomand să citiți cu atenție detaliile din studiul Work Trend Index Pulse penru că o să descoperiți chestii interesante acolo. Și să vedeți ce aduce Viva urmărind noutățile de pe blogul oficial Microsoft, și blogul Microsoft 365.

Ionuţ Bălan
Ionuţ Bălanhttps://www.mobzine.ro
Gadget enthusiast. Ruby Developer. Security addict. IT industry analyst. Reviewer & speaker.

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep