HomeGames ArenaReview Legend of Grimrock 2

Review Legend of Grimrock 2

Legend of Grimrock 2, na, că după trei ani i-am nimerit numele. Almost Human a realizat o continuare pentru jocul care parcă a reaprins o flacără în inima tuturor pentru genul târâtoarelor de catacombe. Dungeon Crawler parcă sună mai poetic decât traducerea mea ca din topor. Tot am impresia că dacă nu ar fi fost Legend of Grimrock și succesul său fenomenal, de s-a vândut în aproape un milion de exemplare, nu am fi văzut un Might and Magic X. A fost un joc ce mi-a plăcut, o aventură de explorare și scufundare în adâncurile unei închisori în mod suspicios plină de secrete, arme legendare și monștri. Însă avea neajunsuri pe care speram să le văd adresate în jocul de față, și parțial au fost. Parțial.

LegendOfGrimrock2revIMG03

ă începem cu lucrurile ce mai că au rămas neschimbate. Jocul arată predominant la fel acolo unde ai crede că ar avea motiv să arate la fel. Sunt pereți care aș zice că sunt cam aceeași ca acum trei ani, nu că m-ar deranja prea mult, pereți sunt pereți. Dar compensează prin spații exterioare generoase, și partea cea mai importantă, începi dintr-un astfel de spațiu exterior, pe o plajă cu nisip, cu apă, cu țestoase imense, peșteri și în general un decor foarte diferit față de primul Grimrock. Este, la nivel de bază, exact același joc, gâdilat, echilibrat diferit, numai că amplasând primele secțiuni în spații exterioare chiar îl face să pară nou.

LegendOfGrimrock2revIMG07

Secțiunile externe nu sunt la fel de întinse sau numeroase ca cele care se petrec iarăși în catacombe, tuneluri și peșteri, dar le vei vizita mai des. Sunt liantul între porțiunile subterane, sunt pline de enigme, având propriile lor secrete de ascuns. Două în pricipal le vei vizita cel mai des, cele care se află în jurul râului. Acestea fiind la intersecția celorlalte regiuni și locul de unde vei accesa turnul final. Poți chiar să cobori în râu, dar nu pentru mult timp, deoarece nu poți respira sub apă. Ideea este că pentru ce mai mare parte din timp vei cutreiera prin ținut colectând nestemate plutitoare, pe care le poți combina câte patru în anumite forje elementale pentru a obține globuri pe care apoi le vei folosi ca să deschizi ușa către Castelul Nex. Le cauți pe plajă, le cauți prin cimitir, le cauți prin mlaștină, le cauți prin deșert, le cauți prin piramide, le cauți prin ruine, le cauți peste tot. De ce faci asta exact?