HomeFeaturedFocusApropo, stiati ca in Orange Shop ti se face poza pe furis?

Apropo, stiati ca in Orange Shop ti se face poza pe furis?

Recunosc că dacă aș fi aflat chestia asta de la o altă persoană aș fi ridicat multe semne de întrebare cu privire la ea. Dar mi s-a întâmplat chiar mie, cu câteva zile în urmă, în Orange Shop-ul din Brașov de pe bulevardul Saturn (la Complexul Mare). Am intrat (a doua sau a treia oară în viață într-un magazin Orange) cu o colegă mai în vârstă pe care voiam să o ajut sa își configureze un abonament mai ieftin (nu insist cu explicația inițială conform căreia “în ziua de azi nu mai există abonamente fără date, toată lumea are smartphone”).

Am căutat aparatul care eliberează bon de ordine (obișnuit fiind cu reprezentanța Vodafone), l-am găsit, am apăsat butonul pentru informații abonament și am așteptat vreo 2-3 secunde până a fost eliberat bonul respectiv. Probabil că atunci m-au pozat, pentru că, întorcându-mă să văd la care dintre consultați voi merge (era foarte liber la ora aceea în magazin) l-am surprins pe unul dintre consultați cum făcea crop pe fața mea ca să încadreze mai bine fotografia pe care o avea deja în aplicație. Nu o să îi spun numele și sexul, pentru că nu vreau să îi fac necazuri (dar știu ziua, ora, numele complet al persoanei cu care am discutat și, în plus, nu am fost singur la această discuție). M-am dus glonț la persoana respectivă și i-am spus râzând:

– V-am prins, mi-ați făcut poză!

S-a fâstâcit puțin și mi-a spus că este nevoie de poză, ca să mă poată identifica.

Nu am insistat pe subiect, nu sunt genul paranoic. Însă, după ce am terminat discuția cu consultantul respectiv (care a fost foarte amabil și ne-a rezolvat rapid doleanțele) m-am tot gândit la întâmplarea asta. Problema mea este că o fotografia cu mine este atașată unui cont al unei colege într-un sistem cu care nu am de a face și pentru care nu mi s-a cerut permisiunea. Eu nu sunt și nu am fost niciodată client Orange. Nu știu cât de mult îi ajută pe cei de la Orange fotografia respectivă (sau poate îi ajută?).

La nivel general și de principiu, ideea este că ar trebui cumva ca cei care intră în magazin să știe că fac subiectul unor fotografii. La o primă vedere nu exista niciun anunț de genul respectiv în magazin, deși s-ar putea ca undeva, cu scris mic, să apară o precizare de asemenea natură.

Vouă (clienților Orange) vi s-a întâmplat? Sunteți OK cu ideea că, dacă intrați în Orange Shop, sunteți pozat de un Big Orange Brother fără să vi se aducă asta la cunoștință?

UPDATE:

Am cerut și o poziție oficială din partea Orange România. Aceasta a sosit prompt. Vă reproduc mai jos textul integral, exact așa cum l-am primit din partea reprezentanților Orange:

„Una dintre inovatiile aduse recent in magazinele noastre, este realizata chiar la standul de Queue management (managementul cozii) ce prevede realizarea unei fotografii clientului atunci cand se inregistreaza si primeste tichetul de asteptare.  Orange a introdus acest sistem pentru ca vrem sa fim mai prietenosi si sa recunoastem mai usor clientii in magazin. La intrarea in magazin exista un sticker de supraveghere video care implica inregistrarea video si, inclusiv, fotografierea, iar poza realizata nu este asociata unui profil si nu este pastrata in nicio baza de date, ea fiind stearsa automat imediat ce fisa clientului este inchisa.”

5 COMENTARII

  1. Probabil strang baza de data sa o vanda…. cum se intampla cu toate datele date lor.. Eu nu sunt de acord cu asta! Ii strang de gat :))

  2. Auzi ce vrajeala in comentariu are cititorul care de la o posta pute a postac orange: ca poza e necesara sa se stie cine trebuie abordat calduros. Poza era facuta autorului dar persoana pe care o insotea trebuia abordata ”calduros”. Eu acolo pe Saturn, asa ”calduros” am fost abordat mai demult si asa explicatii de prost gust am primit ca m-am jurat ca in viata mea nu o sa mai fiu client orange. Oricum am constatat un lucru: daca majoritatea angajatilor de peste tot ar fi macar 25 % de priceputi la ceea ce fac pe cat sunt de inventivi la explicatii ar merge treaba mai bine.

    • Inca odata, nu am nimic de reprosat angajatului respectiv, care mi-a rezolvat foarte prompt toate rugamintile si mi-a oferit suficiente alternative.
      In rest, de acord cu ultima propozitie din comentariul tau, merge generalizata la nivel de tara!

  3. @Ion: Tocmai am publicat si reactia oficiala a Orange Romania. Seamana destul de mult cu comentariul tau si a venit cam in aceeasi perioada. Sa fie oare doar coincidenta?
    Faza cu scuzele de rigoare chiar nu o inteleg!

  4. Din cate stiu acea poza este salvata doar pe timpul vizitei si este folosita doar pentru ca vanzatorii sa stie pe cine sa abordeze mai calduros cu un zambet primitor.
    Cu siguranta poza ta nu este atasata unui cont, nici unui cont…
    Iar partea cu , cu scuzele de rigoare, e exagerare de ziarist contemporan in cautare de senzational.

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep