HomeFeaturedFocusIntr-o piata ce creste vertiginos, Fitbit e lider

Intr-o piata ce creste vertiginos, Fitbit e lider

fitbit

În ultimul trimestru din 2015 companiile ce activează pe piața wearable au livrat 27,4 milioane de aparate, la aproape 127% față de aceiași perioadă din 2014, ne spune IDC. Iar pentru tot anul piața a ajuns la 78,1 milioane de unități, o creștere masivă de 171.6% față de 2014.

”Creșterea masivă evidențiază un interes crescut pentru piața de wearable atât din partea utilizatorului final cât și din partea producătorilor” spune Ramon LLamas, din partea IDC.

idc

Și pentru că este o piață aflată încă la început de drum, e loc mult de creștere în toate direcțiile: număr de producători, tipuri de aparte, forme, dimensiuni, scenarii de folosire – o grămadă de chestii care așteaptă să fie descoperite și aduse pe piață.

Asta pentru că piața de wearable nu este doar cea a ceasurilor inteligente sau brățările de fitness, cu toate că în TOP domină aceste tipuri de gadget-uri. Dar să nu uităm că mai avem haine inteliente, ochelari, încălțăminte, podoabe – produse ce se pretează mult mai bine la adaptabilitatea cu moda decât ceasurile sau brățările.

Fitbit domină clasamentul având o creștere de aproape 100% față de 2015 (8.1 milioane de unități în Q4 2015) cu o cotă de piață de aproape 30%, în scădere față de 43.9% în 2014, în timp ce Apple a intrat direct pe locul doi și a luat 15% din piață. Probabil că Apple lucrează intens la generația a doua de Apple Watch, cu ochii pe primul loc în această piață în formare.

Poate surprinzător, pe locul trei avem Xiaomi, compania chineză ce își face tot mai simțită prezența și pe piața mondială a smartphone-urilor. De la 0.7 milioane de unități vândute în trimestrul al patrulea din 2014 a ajuns la 2.7 milioane (a crescut de aproape patru ori) în Q4 din 2015, înregistrând cea mai mare creștere – în procente. Pentru că în unități vândute, Apple a vândut într-un singur trimestru o cantitate dublă decât cea reușită de Xiaomi.

TOP-ul se încheie cu Samsung – doar 1.3 milioane de unități în Q4 2015 și apoi Garmin cu doar 1 milion de unități.

Și cred că trebuie să mai fac o precizare importantă: dacă Fitbit, Apple, Samsung și Xiaomi se bat cam pe aceiași consumatori, Garmin oferă produse mai performante și mai nișate. Asta nu înseamnă că nu mai are loc de creștere, din contră mă aștept ca mulți din actualii consumatori Fitbit, Apple, Xiaomi să facă în curând trecerea către produse mai complexe, mai scumpe și mai nișate, precum cele Garmin.

Ionuţ Bălan
Ionuţ Bălanhttps://www.mobzine.ro
Gadget enthusiast. Ruby Developer. Security addict. IT industry analyst. Reviewer & speaker.

1 COMENTARIU

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep