HomeEvenimenteCum a fost la Future of Mobile din cadrul Future of Media

Cum a fost la Future of Mobile din cadrul Future of Media

WP_20131205_14_55_25_Pro

După cum vă spuneam zilele trecute, astăzi am participat la evenimentul Future of Media în calitate de moderator al secțiunii Future of Mobile, dedicată zonei de mobilitate: trenduri, aplicații mobile, monetizare. Ca de obicei la astfel de evenimente s-au atins subiecte interesante despre ceea ce înseamnă dezvoltarea de aplicații în România, de la studii de caz până la soluții tehnice și modalități de monetizare.

WP_20131205_14_31_42_Pro

Cel care a deschis seria de prezentări a fost Petru Jucovschi de la Microsoft cu o privire de ansamblu în ceea ce înseamnă oportunitățile de dezvoltare pe platformele mobile …. Windows și nu numai. Prima treabă interesantă: IDC și-a revizuit prognoza cu era post PC și acum ne spune că în perioada următoare vor avea câștig de cauză (și cotă de piață evident) device-urile de tip 2 in 1. Ghiciți cam la ce se referă?

La Android (soluții hibride de tabletă/netbook) și la laptop-urile tabletă cu Window 8.1 (din categoria Surface Pro).

Din nou e pus pe tapet faptul că dezvoltatorii care vor să facă bani se orientează spre crossplatform development în așa fel încât aplicațiile lor să atingă cât mai mulți utilizatori.

Apropo de dezvoltare, toți cei interesați de un training gratuit de dezvoltare pe Windows 8.1 și Windows Phone 8 sunt invitați să își exprime opiniile aici: http://aka.ms/techtraining . Echipa lui Petru e hotărâtă să găsească resurse să facă un training de două zile celor interesați de așa ceva. Gratuit!

Florin Ionescu, Ascend NetSolutions ne-a vorbit despre proiecutl Oliviera, o platformă prin care se pot face comenzi de mâncare. Provocările și soluțiile găsite pentru ducerea la capăt a proiectului. Un element important pe care Florin l-a spus: ”într-un proiect de aplicație mobilă, costurile de producție sunt mult mai mici decât cele pentru promovare”. Știam asta de mult timp, acum este reconfirmată.

Mi-a plăcut modul în care Florin a vorbit despre cum a fost abordat proiectul, de faptul că de fapt au avut de trecut multe provocări legate de cum să introducă în proiect ofertele restaurantelor și cum s-au asigurat că oferă cele mai bune servicii consumatorilor.

În ultima prezentare a primei părți, Sebastian Vaduva de la Appscend a adus în prim plan ideea de ”second screen” și cross-screen marketing pe un studiu de caz despre aplicația Vocea României.

WP_20131205_15_10_37_Pro

Aplicația a pornit pentru a genera implicare din partea telespectatorilor și are la bază ideea că în momentul de față privitorii de TV au deja comportament multitasking și că pe lângă TV mai fac și altceva – mail, browsing, jocuri, facebook. De ce să nu fie angrenați în ceva util celor ce produc un anumit show de televiziune?

Cam asta face aplicația Vocea României: aduce implicare. Au fost obținute 48000 de download-uri în 48 de ore de la lansare, făcut din Vocea României a doua aplicație de tip second screen din Europa de Est. Prima este … Românii au talent.

Am profitat de ocazie că am mai avut puțin timp la dispoziție și am prezentat în premieră teaser-ul proiectului PHOTOgraphia. Participanții au primit cu maxim interes informațiile oferite de Cristina.

WP_20131205_15_17_52_Pro

A doua parte a Future of Mobile a fost deschisă de Dan Badea (equilobe) în care proiectul Torch a fost folosit drept studiu de caz pentru Lessons Learned pe Windows 8. Ce a fost bine, ce a fost rău și ce se putea face mai bine în dezvoltarea proiectului în .NET și XAML.

Torch este o interfață de Windows (PC și tabletă) pentru proiectele Basecamp. Unul din lucrurile demne de a fi reținute de oricine se apucă de dezvoltarea de aplicații mobile este că e indicat să fie testată performanța soluției pe cel mai slab hardware. Dacă acolo merge rapid și fluid, atunci e un start bun și aplicația nu o să aibă probleme de performanță. Invers, dacă se face testarea pe aparate high end, eventualele probleme de performanță pe soluții low end vor fi cam greu de remediat.

Sorin Manica de la Netbridge Development a vorbit despre Auto.ro și provocările proiectului.

WP_20131205_16_38_30_Pro

Sesiunea a fost închisă de Felix Crișan (mobilPay) cu un studiu de caz despre aplicația mobilPay și performanța ei în România. Câteva informații extrem de utile:

Care e țara cu cel mai avansat nivel de utilizare al plăților de pe mobil? Kenya. Aproape 800 milioane de EUR tranzacționați pe mobil prin sistemul m-pesa. Marea majoritate a banilor fiind transferuri între persoanele fizice. S-a ajuns la astfel de valori pentru că sistemul bancar nu e foarte bine dezvoltat și plățile pe mobil au luat o amploare fantastică.

Prognoza la nivel mondial dă o piață de 300-900 miliarde USD în zona de plăți mobile pentru următorii ani. Cam mare abaterea, totuși trendul e semnificativ. mobilPay în România are deja cam 6000 de download-uri și o utilizare de aproximativ 30%.

Cam asta s-a vorbit azi la Future of Mobile. Mi-a făcut plăcere să văd în sală oameni interesați de viitorul în zona de mobile și să ascult niște prezentări argumentate.

Ionuţ Bălan
Ionuţ Bălanhttps://www.mobzine.ro
Gadget enthusiast. Ruby Developer. Security addict. IT industry analyst. Reviewer & speaker.

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep