HomeGames ArenaPreview H1Z1

Preview H1Z1

Este DayZ. Eh, nu în totalitate, dar există din cauza lui DayZ, seamănă cu DayZ, și se comportă în anumite aspecte precum DayZ. La prima vedere, și poate la a doua, va fi confundat cu DayZ fără nici un fel de problemă. Însă merge pe câteva idei câteva diferite. Este SOE, SOE există pentru că la un moment, cineva s-a uitat la un joc popular, și și-a zis că vrea același lucru, dar ușor diferit. Bine, EverQuest era ceva mai diferit față de Ultima Online, nu o copie cu ceva mai mult rafinament și mai puțin interesantă. Fanii de World of Warcraft pot trimite înjurăturile și amenințările la bringiton@games-arena.ro. Cu H1Z1, SOE merge pe o idee similară, vor să facă PvE-ul un element mai important. Nu că PvP-ul va fi inexistent, imposibil sau în vreun mod mai puțin complet pedepsitor pentru cei care se trezesc împușcați în spate, căzuți la pământ și jefuiți până și de izmene. E vorba de o schimbare a echilibrului în același concept de joc. Rezultatul final cu siguranță va semăna, dar nu se va simți ca același joc. Blizzard a explicat asta mai bine când au detaliat cum este diferit Witch Doctor de vechiul Necromant. Același arhetip de personaj, dar plasat în capete diferite ale spectrului de putere.

H1Z1PrevIMG008

De ce i-au spus H1Z1? Pentru că, acum câțiva ani, era acea mare manie cu H1N1, de nu puteai să te duci la Metro la Galați fără să treci peste un covor special și să ți se dezinfecteze mașina cu substanțe chimice speciale, foarte scumpe, ce s-a dovedit mai târziu că erau apă și săpun. Dar hei, Românica, ce să-i faci, nu e de parcă am avea autorități funcționale sau civilizație. Suntem ca un fel de teren de joacă pentru un joc precum H1Z1, un loc în care orice structură guvernamentală și socială s-au destrămat, iar oamenii supraviețuiesc prin legături de încredere foarte precare. Posibil ca în alte locuri să fie altfel, pe aici nu. De asemenea, dacă în loc de cifra 1 vei folosi litera i, atunci ar fi în loc de H1Z1, Hizi. Sună ca ceva spuns de Snoop Dog. Snoop Dog, regretabil, nu apare în joc, este în continuare ocupat cu Call of Duty.

Ce ar fi putut să facă pentru a-l diferenția mai mult de DayZ ar fi fost să îi gâdile grafica. Sau mai exact, să nu îi gâdile grafica, pentru că tot ce a fost făcut până acum cu motorul Forgelight arăta ca orice altceva decât realism spălăcit. PlanetSide 2 este mai colorat ca nivelul cu unicorni al lui Diablo 3. EverQuest Next/Landmark arată de parcă un clovn a explodat peste el. Este intenționat făcut să arate ca DayZ, iar pe de o parte asta mă îngrijorează, dar în același timp, probabil merg pe ideea că un fan al acestui gen nu ar fi interesat de ceva ce arată mai colorat, pestriț, supra-realist. Cu siguranță au dreptate aici, pentru că prea mulți oameni tind să confunde întunecat și spălăcit cu realism. Din fericire, H1Z1 chiar va merge pe o abordare de realism în numeroase aspecte, inclusiv unul la care nu mă așteptam de nici un fel, și anume, faptul că personajul tău va fi foarte palpabil o entitate ce ocupă loc în timp și spațiu.

H1Z1PrevIMG009

Ca să elaborez, la un FPS, de obicei ești o cameră plutitoare. Ocazional, unele, cele care se vor a fi simulatoare, îți mai dau și altceva decât o pereche de mâini plutind în aer, atașate de obiectivul camerei. Simulatoare ca Arma 2 și 3, din care este derivat DayZ. N-ai crede că, fiind născut din un nu tocmai simulator ca PlanetSide 2, H1Z1 ar avea așa ceva, dar are, și duce ideea ceva mai departe. Armele vor avea o greutate. Asta înseamnă că nu se vor mișca pe cât de rapid poți suci capul, așa că atunci când te întorci rapid, nu vei putea trage instantaneu acolo unde te uiți. În cazul în care ai o mitralieră grea în brațe și degetul apăsat pe trăgaci, te poți aștepta să petreci relativ de mult timp epuizând muniție pe un arc de cerc măricel, până ajungi cu cătare acolo unde vroiai. Ideea aceasta de realism ar putea fi extinsă și asupra armelor de luptă corp la corp. Fiind abia în fazele incipiente ale statutului de „jucabil”, mai sunt multe de făcut în el, iar unul din lucruri este cel de-a oferi armelor evident mai slabe și inferioare, ca o rangă, un avantaj față de un pistol, sau măcar ceva care să echilibreze situația. Simplu spus, când dai cuiva o rangă în dinți, se va simți de parcă a primit o rangă în dinți. Nu va muri, dar să se aștepte să îi zboară privirea pentru o secundă. La fel și dacă iei pe cineva la bătaie cu pumnii goi, tot nu prea îi omori, cu ușurință, dar ai putea să le dai una fix în piept, și să le evacuezi plămânii . Asta în sine va însemna că zombies devin o amenințare și mai mare, pe lângă statutul lor de mare rău al jocului.

Citiți continuarea pe Games Arena

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep