HomeFeaturedFocusMini-review: Elephone ELE Explorer 4K Action Cam, alternativa (mult) mai ieftina la...

Mini-review: Elephone ELE Explorer 4K Action Cam, alternativa (mult) mai ieftina la GoPro

Elephone ELE Explorer 4K Action Cam

Mă joc de ceva vreme cu o cameră multifuncțională Elephone ELE Explorer 4K Action Cam. Știu că titlul poate părea destul de euforic și că poate deranja mulți utilizatori de GoPro, însă rezultatele obținute la o primă utilizare a acestei camere de acțiune sunt cu mult peste așteptări. Recunosc sincer că în momentul în care am văzut-o în oferta celor de la GearBest am fost destul de sceptic și că nu mă așteptam să mă impresioneze plăcut.

Asta în primul rând datorită prețului extrem de mic. Elephone ELE Explorer 4K Action Cam costă doar 55 de dolari pe GearBest, de unde am achiziționat-o. Trebuie spus că la trei săptămâni distanță de la data comenzii am avut surpriza să o primesc direct la birou. Și că pare să își merite fiecare bănuț, pentru că, așa cum spuneam, rezultatele și funcțiile sale sunt de-a dreptul impresionante. Este o jucărie chiar interesantă.

Elephone ELE Explorer 4K Action Cam

Încă din start vreau să menționez că în denumirea produsului mai apare și un WiFi. Numele complet este Elephone ELE Explorer 4K Action Cam WiFi și asta se traduce prin faptul că, împreună cu o aplicație instalată pe un terminal mobil, care se numește ELE-CAM și care poate fi găsită în Google Play, imaginile și de fapt tot controlul camerei pot fi făcute prin intermediul telefonului. Evident că acest scenariu este ideal pentru momentele în care, de exemplu, sunteți la ski și doriți să dați drumul la o filmare cu camera care este montată pe casca. Evident, că în loc să vă dați jos casca de pe cap pentru a apăsa un buton, se va controla camera direct din telefon. Și aici este loc de tot felul de jocuri pentru cei care se cred spioni. O funcție faina, cu care m-am distrat și eu puțin. Dar care are destul potențial.

Elephone ELE Explorer 4K Action Cam

Dincolo de această funcție, Elephone ELE Explorer 4K Action Cam mi se pare interesantă și prin dimensiunile sale. Camera individuală, fără alte accesorii, este o idee mai mare (de fapt mai groasă) decât o cutie de chibrituri. Nu am avut la îndemână una, pentru comparație, dar am fotografiat-o lângă o brichetă. Măsoară 5,9 x 4,1 x 2,4 centimetri și cântărește doar 62 de grame.

Elephone ELE Explorer 4K Action Cam

Elephone ELE Explorer 4K Action Cam

Am menționat mai sus un scenariu în care spuneam că Elephone ELE Explorer 4K Action Cam poate fi folosită la ski, prinsă pe cască. Pachetul include o grămadă de prinderi și articulații ce pot fi folosite pentru a diversifica cât mai mult utilizările acestui produs: la ski, pe bicicletă, la alergare, în apă, la scufundări, sau chiar pe bordul autovehiculului. Oricare din aceste scenarii vă vine în cap, există și o soluție pentru a prinde camera într-un fel sau altul. Nu intru în detalii, însă numărul de accesorii incluse în pachetul standard este chiar generos. Cel mai bine las să vorbească chiar descrierea producătorului pentru tot conținutul cutiei, dincolo de camera propriuzisă.

1 x Waterproof Case, 1 x Backpack Clip, 1 x Backpack Clip Case, 1 x Bike Handlebar Mount, 1 x Long Connector + Short Screw, 2 x Short Connector + Short Screw, 1 x 1/4 inch Adapter, 1 x Tripod Mount Adapter, 1 x Backdoor, 1 x J-Shaped Quick Release Mount, 1 x Flat Mount, 1 x Curved Mount, 2 x 3M Adhesive Tape, 1 x Metal Cable Tie, 4 x Nylon Cable Tie, 2 x Wrist Band, 2 x Velcro Band, 1 x USB Cable, 1 x Cleaning Cloth, 1 x English User Manual.

Elephone ELE Explorer 4K Action Cam

Eu am folosit-o deocamdată doar pentru distracții în apă. Pentru că vine însoțită de o carcasă subacvatică ce îi permite să funcționeze chiar și la adâncimi de 30 de metri. Nu a fost cazul, am mers cu ea la piscină și am folosit-o și în exterior, în condiții bune de lumină, dar și la interior, acolo unde lumina nu mai era așa de puternică. Ce a ieșit vedeți mai jos, eu unul sunt chiar mulțumit de cele două filme.

Abia aștept să o folosesc și în concediu și promit că voi reveni cu feedback despre ea pe măsură ce încep să fac și altfel de filme, dar și fotografii.

Elephone ELE Explorer 4K Action Cam

Deocamdată o să vă menționez câteva detalii tehnice despre acest produs, destul de importante din perspectiva utilizatorului.

• Chipset: Allwinner V3
  • Features: Wireless
  • Function: Camera Timer,Auto Focusing
  • Storage: microSD, up to 64 GB (not included)
  • Display: TFT, 2,0 inchi
  • Resolution: 320 x 240 pixels
  • Battery Capacity: 1050 mAh
  • Battery Type: Built-in
  • Charge way: USB charge by PC
  • Charging Time: 2 hours
  • Power Supply: DC 5V/1A
  • Standby time: About 3 months
  • Working Time: About 2 hours at 1080P 60fps
  • Camera Pixel : 16.0MP
  • ISO: Auto
  • Wide Angle: 170 degrees
  • Lens Diameter: 20 mm
  • Audio System: Built-in microphone/speaker (AAC)
  • Decode Format: H.264
  • Image Format : JPEG
  • Microphone: Built-in
  • Video format: MP4
  • Video Frame Rate: 60 FPS (1080p)
  • Video Output: HDMI
  • Video Resolution: 1080p (1920 x 1080), 2.7K (2688 x 1520), 4K 15 FPS (3840 x 2160), 720p (1280 x 720)
  • Delay Shutdown : Yes
  • Interface Type: Micro HDMI,Micro USB,TF Card Slot

La o primă impresie este un produs complet, pe care îl recomandă în primul rând prețul de achiziție foarte atractiv, dar și rezultatele pe care le obține. Așa cum am spus, voi reveni cu mai multe detalii. Însă dacă aveți nevoie de un cadou în această perioadă, care să nu necesite un buget foarte mare, pentru o persoană activă, sau dacă vă pregătiți pentru vacanță și vreți să păstrați și altfel de amintiri, nu doar fotografiile clasice, s-ar putea ca Elephone ELE Explorer 4K Action Cam să fie achiziția ideală.