HomeFeaturedFocusFacebook (compania) isi schimba numele în Meta. Cu ce ne ajută pe...

Facebook (compania) isi schimba numele în Meta. Cu ce ne ajută pe noi?

Meta

S-a întâmplat ceea ce se zvonea tot mai frecvent în ultima vreme. Facebook și-a schimbat numele în cadrul unui proces de re-branding destul de consistent. Însă doar compania primește noul nume Meta (care se pare că provine de la Metaverse). Populara platformă de social media rămâne cu numele care a consacrat-o, Facebook.

Noua companie (de fapt, vechea companie cu nume nou) va avea două divizii importante. Prima se va numi Family of Apps, cea de-a doua Reality Labs. În prima intră aplicațiile deținute, pe care toți le cunoaștem și le folosim (Facebook, Instagram și Whatsapp), în cea de-a doua cel mai probabil vom găsi diferite proiecte dezvoltate în jurul lui Oculus (companie deținută și ea de Facebook/Meta).

Iar strategia de viitor, cel puțin declarată, este de a dezvolta punți de legătură între cele două, pentru o experiență social media personală cât mai apropiată de realitate, pentru a integra individul în diferite comunități și pentru a ajuta la dezvoltarea afacerilor.

Sună foarte frumos, dar dacă deschizi Facebook-ul, mai ales în ultima vreme și mai ales în România, politicul este tot mai prezent. Aștept să văd transpusă în realitate promisiunea făcută oficial de către Mark Zuckerberg, cum că postările cu conținut politic vor fi cât mai mult restricționate. Ăsta ar fi cu adevărat un pas în față, nu schimbarea unei denimiri a companiei, care nu impactează cu nimic utilizatorul final.

Știm că mai mulți foști angajați au făcut dezvăluiri legate de felul în care algoritmii folosiți de companiei identificau tipurile de reacții acordate de utilizator unui anumit tip de postări și încercau să livreze conținut similar. Astfel că mesajele pe care utilizatorul de dezaproba, deveneau tot mai frecvente în wall-ul său. Și este doar una dintre problemele mari pe care Facebook le-a avut.

Așa că Facebook sau Meta, schimbarea trebuie să treacă dincolo de un simplu nume. Este nevoie de o schimbare mult mai consistentă, la nivel de algoritmi de funcționare și la nivel de politici de restricționare a unor postări și dezactivare a unor profile de postaci plătiți. Asta dacă chiar se dorește cu adevărat îmbunătățirea acestei platforme. S-ar putea ca banii să fie cei care dictează de fapt politica acestei companii controversate și atunci totul este doar un discurs sforăitor de marketing.

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep