HomeFeaturedFocusDespre Kinect: cum funcționează și câteva aplicații interesante

Despre Kinect: cum funcționează și câteva aplicații interesante

image

Kinect e motivul pentru care am decis în primăvară că e cazul să îmi cumpăr un Xbox 360. Nu neapărat pentru mine – mi s-au părut atractive aplicațiile pentru cei mici, gen Disney Rush sau Disneyland Adventure. Am luat pachetul, l-am instalat și de atunci e pornit măcar o dată la două trei zile ca să mă relaxez preț de câtve minute în compania fetiței mele.

Mult timp nu mi-am pus problema cum funcționează. De la o vreme, mișcările fetiței (are aproape 1m) nu (mai) sunt preluate cum trebuie și asta m-a făcut să caut puțin pe net despre principiul de funcționare al Kinect și să găsesc soluții.

image

Hardware-ul Kinect beneficiază de trei camere: una normală (640 x 480), care preia informațiile din cameră la fel ca un webcam de pe PC. Prin ea sunt capturate pozele din timpul jocului. A doua cameră e una cu IR ce baleiază camera în detectarea de obstacole. Cealaltă analizează punctele în care razele IR interesectează obiecte – și măsoară distanța față de Kinect. De asta se și văd punctele luminoase la nivelul mâinilor, capului și picioarelor în timpul calibrării Kinect.

image

Cu cât obiectele sunt mai aproape de cameră, cu atât ele devin mai luminoase – se vede în imaginea de mai sus.

Alături de cele trei camere, Kinect funcționează cu software-ul capabil să interpreteze informația preluată de la cameră și să o transforme în comenzi. Sunt preprogramate cam 200 de mișcări pentru ca software-ul să poată anticipa ceea ce urmează să facem – dacă am ridicat de exemplu mâna, Kinect se va aștepta să o și coborăm la un moment dat. Recunoașterea mișcării corpului și a membrelor se bazează pe analiza aproape a 48 de puncte.

Alături de cele trei camere și software-ul aferent identificării și recunoașterii mișcărilor, Kinect mai are și patru microfoane prin care analizează sonor camera. Împreună cu software-ul dedicat pentru recunoașterea vocii e posibil ca utilizatorul de Kinect să controleze Xbox-ul și prin voce.

Combinația de audio, video și televizor a permis Microsoft să introducă Skype pentru membrii Gold ai serviciului Xbox Live – practic prin Xbox ai posibilitatea să vorbești prin Skype cu prietenii stând comod în fața televizorului.

Până acum au fost lucrurile pe care le știam și eu. Nimic deosebit. De ce nu vede cum trebuie fetița?

Kinect poate recunoaște corect copii mai mari de 4 ani (adică cei ce au peste 40 inci), care ar corespunde unei înălțimi de 1m. Fetița mea nu are încă 1 m (e pe aproape) și din cauza asta unele jocuri merg, altele nu.

Am găsit o soluție ce combină mai multe sfaturi pentru amplasarea corectă a Kinect.

1. Kinect trebuie amplasat deasupra televizorului, peste 1,5 m în așa fel încât el să privească în jos la copil. Merge pus și mai sus dacă aveți cum.

2. Setarea unui indicator vizual pentru poziționarea jucătorului chiar în centrul ariei recunoascute de Kinect. Încercați să nu ieșiți de acolo și rezultatele sunt bune.

3. Lăsați loc liber în spate. O zonă cât mai curată ajută.

4. Distanța la care e amplasat jucătorul să fie la măcar 2m de Kinect.

5. Încercați să puneți senzorul Kinect spre marginea suprafeței de susținere și fără obstacole care să îi bareze calea. Citiți aici și aici sfaturi date de Microsoft.

 

Sper să vă fie de folos și vouă.

Și dacă tot a venit vorba, poate vă interesează să vedeți câteva dintre lucrurile mai … ”altfel” posibile prin Kinect:

Minority Report:

Dispariția obiectelor, mai bine spus a oamenilor:

Din succesul Kinect s-a inspirat și Samsung când a decis la începutul anului că e momentul să aducă smart TV-uri cu cameră web pe care au introdus un software similar Kinect pentru controlul prin gesturi al televizorului.

via mashable

Ionuţ Bălan
Ionuţ Bălanhttps://www.mobzine.ro
Gadget enthusiast. Ruby Developer. Security addict. IT industry analyst. Reviewer & speaker.

3 COMENTARII

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep